PRUGA OJAČALA SRPSKO-KINESKO BRATSTVO: Vožnjom "Soko" garniturom reporteri "Novosti" se uverili u vrhunski kvalitet

Ш. Маровић 08. 04. 2022. u 16:00

IZGRADNjA pruge za velike brzine od Beograda do Novog Sada dodatno je učvrstila i osnažila srpsko-kinesko prijateljstvo, ali i građanima skratila put između dva najveća grada na svega 33 minuta! Moderne kompozicije “Štadlerovih” vozova gotovo da se ne čuju i glatko “klize” po uređenim kolosecima, a deonica duga 74,9 kilometara prolazi kroz jedan od najlepših predela naše zemlje.

Foto: Z. Jovanović

Reporteri “Novosti” provozali su se garniturom nazvanom “Soko” i uverili se da su najbolji dokaz urađenog posla osmesi i pozitivni komentari građana Srbije, ali i stranaca koji su nam ovih dana u poseti.

- Neuporediv je kvalitet pruge nekada i danas, to su nebo i zemlja, oduševljen sam onim što su uradile kineske i ruske kompanije - kaže za naš list Budimir Adamović. - Kolovozi deluju moderno, bilo je nezamislivo ranije da vozovi idu do 200 kilometara na čas. Saradnja sa Kinom nikada nije bila bolja i samo može da bude još više pojačana u narednom periodu. Vozovi su udobni, brzi, komforni, prosto je nezamislivo da tako nešto postoji u našoj zemlji.

Foto: Z. Jovanović

Od kada je 19. marta prvi brzi voz, u kom su se našli i predsednik Aleksandar Vučić i premijer Mađarske Viktor Orban, ali i delegacija kineskih partnera koji su svoje znanje utkali u izgradnju dvokolosečne pruge krenuo sa Prokopa, tražila se karta više. Tako je i danas, pa su ubačene i nove garniture “švajcaraca”, a pojačani su i polasci. Pretražujući aplikaciju “Srbija voza” može se videti da za ovaj vikend karata u prodaji gotovo da nema!

Foto: Z. Jovanović

- Svaka čast radnicima iz Kine, uspeli su da urade gotovo nezamislive stvari za našu zemlju - u dahu nam tokom vožnje priča Vitor Kostić. - Kinezi su posao uradili precizno, brzo, bez kašnjenja. Sve stanice od Beograda no Stare Pazove su kompletno rekonstruisane, što daje posebnu notu celom projektu. Potrebno je da imamo odličnu saradnju sa tako velikom i uspešnom zemljom. Što se samih kompozicija tiče, sve vidite, odlične su. Potrebno je rekonstruisati što više pruga u našoj zemlji.

Kako i same reklame i parole koje su kružile društvenim mrežama kažu, sednete u Beogradu, popijete kafu ili pojedete sendvič i već ste u Novom Sadu. Ta krilatica potpuno je opravdana, voz je umesto po redu vožnje stigao čak tri minuta brže na prelepu novosadsku stanicu. Ispitivanja koja su više od mesec dana vršile nemačke železnice samo su potvrdila da je sve besprekorno urađeno, kao “pod konac”. Kinezi od Beograda do Stare Pazove, Rusi kasnije do Novog Sada dodatno su udarili temelje neke nove, moderne Srbije.

Foto: Z. Jovanović

U novembru prošle godine, a posle besprekorno obavljenog posla na delu od Beograda do Novog Sada, naša zemlja je sa Kinezima potpisala ugovor o izgradnji brze pruge do Subotice. Radovi se odvijaju u punom jeku, svakodnevno je na gradilištu prisutan veliki broj radnika. Očekuje se da naša zemlja do 2025. godine vozom od 200 kilometara na sat bude povezana sa Budimpeštom, do koje bi se stizalo za malo više od dva časa.

BONUS VIDEO - SOKO „LETI“ SRPSKIM PRUGAMA: Novim kolovozima koje su pravili Kinezi vozovi idu do 200 km/h

Pogledajte više