PODRŠKA DECI SA SMETNJAMA U RAZVOJU: Evo koje su škole dobile status resursnog centra
MINISTAR prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić doneo je odluku o osnivanju devet resursnih centara u Srbiji, kao potpuno novih organizacionih jedinica u obrazovnom sistemu.
Status resursnog centra stekle su škole koje ostvaruju izuzetne rezultate u realizaciji inkluzivnog obrazovanja i vaspitanja dece iz osetljivih grupa -dece sa smetnjama u razvoju i invaliditetom, dece migranata ili iz marginalizovanih porodica.
- Iako je bilo planirano da u početku imamo tri resursna centra, uspeli smo da formiramo devet. Resursni centri okupiće stručnjake različitih profila, koji imaju iskustvo u radu sa decom i učenicima sa smetnjama u razvoju. Oni će pružati dodatnu podršku deci, učenicima i njihovim roditeljima, a i obučavati zaposlene u školama za individualizovani pristup obrazovanju – rekao je Ružić.
Resursni centri, prema njegovim rečima, imaće posebnu ulogu kada je reč o primeni asistivnih tehnologija kojima se unapređuje i olakšava učenje i napredovanje učenika sa smetnjama u razvoju i njihovo učešće u školskim i vršnjačkim aktivnostima.
Ministarstvo će u narednom periodu imati intenzivnu saradnju sa resurs centrima kako bi deci, učenicima, roditeljima i nastavnicima bila dostupna podrška.
Status resursnog centra stekle se sledeće škole:
- Osnova škola za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju „Miodrag B. Matić“, Užice;
- Osnovna škola „Branko Pešić“, Zemun;
- Osnovna škola „6.oktobar“, Kikinda;
- Škola za osnovno i srednje obrazovanje “Mara Mandić“ ,Pančevo;
- Škola za osnovno i srednje obrazovanje „Milan Petrović“ sa domom učenika, Novi Sad;
- Škola za osnovno i srednje obrazovanje sa domom „Vuk Karadžić“ , Sombor;
- Škola za učenike oštećenog vida „Veljko Ramadanović“, Zemun;
- Škola za osnovno i srednje obrazovanje „Vukašin Marković“, Kragujevac;
- Škola sa domom za učenike oštećenog sluha i govora „11. maj“, Jagodina.