PODRŠKA DECI SA SMETNJAMA U RAZVOJU: Evo koje su škole dobile status resursnog centra

Љ.Б. 30. 03. 2022. u 11:58

MINISTAR prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić doneo je odluku o osnivanju devet resursnih centara u Srbiji, kao potpuno novih organizacionih jedinica u obrazovnom sistemu.

Foto Tanjug

 Status resursnog centra stekle su škole  koje ostvaruju izuzetne rezultate u realizaciji inkluzivnog obrazovanja i vaspitanja dece iz osetljivih grupa -dece sa smetnjama u razvoju i invaliditetom, dece migranata ili iz marginalizovanih porodica.

- Iako je bilo planirano da u početku imamo tri resursna centra, uspeli smo da formiramo  devet.  Resursni centri okupiće stručnjake različitih profila, koji imaju iskustvo u radu sa decom i učenicima sa smetnjama u razvoju. Oni će pružati dodatnu podršku  deci, učenicima i njihovim roditeljima, a i obučavati zaposlene u školama za individualizovani pristup obrazovanju – rekao je Ružić.   

Resursni centri, prema njegovim rečima, imaće posebnu ulogu kada je reč o primeni asistivnih tehnologija kojima se unapređuje i olakšava učenje i napredovanje učenika sa smetnjama u razvoju i njihovo učešće u školskim i vršnjačkim aktivnostima.

Ministarstvo će u narednom periodu imati intenzivnu saradnju sa resurs centrima kako bi deci, učenicima, roditeljima i nastavnicima bila dostupna podrška.

Status resursnog centra stekle se sledeće škole:

  • Osnova škola za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju „Miodrag B. Matić“,  Užice;
  • Osnovna škola „Branko Pešić“, Zemun;
  • Osnovna škola „6.oktobar“, Kikinda;
  • Škola za osnovno i srednje obrazovanje “Mara Mandić“ ,Pančevo;
  • Škola za osnovno i srednje obrazovanje „Milan Petrović“ sa domom učenika,     Novi Sad;
  • Škola za osnovno i srednje obrazovanje  sa domom „Vuk Karadžić“ , Sombor;
  • Škola za učenike oštećenog vida „Veljko Ramadanović“, Zemun;
  • Škola za osnovno i srednje obrazovanje „Vukašin Marković“, Kragujevac;
  • Škola sa domom za učenike oštećenog sluha i govora „11. maj“, Jagodina.
Pogledajte više