PODVOŽNJAK IZDRŽAO LOKOMOTIVU OD 120 TONA: Desetak dana uoči uspostavljanja saobraćaja na brzoj pruzi Beograd - Novi Sad
Statičku i dinamičku pouzdanost testirale dve električne lokomotive teške po 120 tona
BAŠ kao što je planom o izgradnji deonice brze pruge na relaciji Beograd – Novi Sad bilo predviđeno, u sredu je izvršeno celodnevno testiranje mosta - podvožnjaka u gusto naseljenoj i saobraćajno frekventnoj Kisačkoj ulici u Novom Sadu. Prvi rezultati pokazali su da – brzi voz iz Beograda ovom trasom ući će 15.marta na novopostavljeni kolosek detaljno rekonstruisane novosadske Železničke stanice.
Podvožnjak koji je od oktobra prošle godoine građen na mestu starog koji nije odgovarao potrebama brzih vozova, dugačak je 41 metar i sačinjavaju ga tri spojene konstrukcije.
Njihovu statičku i dinamičku pouzdanost testirale su u sredu dve električne lokomotive teške po 120 tona. Kompletnu operaciju, gotovo ne trepnuvši ,pratio je diplomirani inženjer građevine Milan Telebaković.
- Lokomotiva se najpre zaleće brzimom od 30 kilo,metara,a u narednom naletu udvostručuje brzinu. Kada se lokomotiva zaustavi na mostu radimo statičko a zatim dinamičko ispitivanje - govori za „Novosti“ iskusni inženjer Telebaković iz Beograda koji je već 38 godina je u ovom poslu,otkako je počeo u užičkom preduzeću
„Zlatibor“,potom prešao u građevinski i investicioni sektor u Železnicama Srbije,a poslednje četiri godine radi u kineskom preduzeću "Chajna rejlvej internešenel" (China Railway International).
TUNEL I VIJADUKT
TRASA brze pruge od Beograda do državne granice sa Mađarskom, duga ukupno 183 kilometra, podeljena je na tri deonice: Beograd -Stara Pazova, Stara Pazova – Novi Sad i Novi Sad – Kelebija.Radovi na njoj počeli su u avgustu 2017. godine izgradnjom najvećih infrastrukturnih objekata na delu između Stare Pazove i Novog Sada - tunela i vijadukta „Čortanovci“.
Po završetku testiranja pomoću lokomotiva koje se odvija u šest faza stručnjaci geodetske službe Fakulteta tehničkih nauka iz Novog Sada sprovode svoja merenja.Do sredine naredne sedmice oni će imati kompletnu i preciznu sliku stanja mosta – podvožnjaka.
Zbog radova na podvožnjaku i dalje je obustavljen drumski saobraćaj zbog izgradnje atmosferske kanalizacije i rehabillitacije drumske saobraćajnice. Prema najavi izvođađača radova, planirani rok završetka radova i puštanja drumske deonice u saobraćaj planiran je za 7. mart.
Kada sredinom marta bude uspostavljen železnički saobraćaj na ovoj deonici,od Beograda do Novog Sada i stizaće se za svega pola sata. Zatim će uslediti druga faza radova na deonici do Subotice i granice sa Mađarskom kod Kelebije.
Zatim će uslediti nova faza – izgradnja brze pruge u dužini od 108,2 kilometra od Novog Sada do Subotice, odnosno Kelebije na granici sa Mađarskom.
Mađarska će svoju deonicu od Budimpešte do granice sa Srbijom privesti kraju 2025.godine.
Drugog Februara 2022 godine gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević je zajedno sa predstavnicima kineske firme”Čajna Ralvai” (China Railway), dočekao dolazak ministra građevinarstva,infrastrukture i saobraćaja Tome Momirovića na rekonstruisanom peronu Novosadske železničke stanice. Po prvi put svečano je pristigao Stadlerov(Stadler) brzi voz,koji će zameniti stari voz na deonici Beograd-Novi Sad,te su prisutni obišli završetak radova na železničkoj stanici u Novom Sadu
Ovo je najveći i najznačajniji investicioni i infrastrukturni projekat u ovom delu Evrope koji podrazumeva rekonstrukciju i izgradnju savremene dvokolosečne pruge visokih performansi za mešoviti -putnički i teretni saobraćaj pri brzini i do 200 kilometara na sat. Ujedno, Brza pruga Beograd-Budimpešta je vodeći projekat Kine i zemalja centralne i istočne Evrope i važan deo kinesko-evropske kopnene i pomorske transportne veze.