OVO JE SRPSKI PILOT O KOME PRIČA CEO SVET: Svi su gledali njegovo sletanje po jezivoj oluji
GRAĐANI Srbije imali su priliku da još jednom vide da su naši piloti izuzetno dobro odškolovani, obučeni i spremni za njrazličitije situacije na nebu. Ovim rečima pilot Marko Otanjac opisuje za "Novosti" nedavno sletanje aviona "Er Srbije" erbas A319 na londonski aerodrom "Hitrou" u naletu snažne oluje "Enis", za čijim je komandama bio.
Otanjac, koji je menadžer za bezbednost u saobraćaju i kapetan na avionima erbas A319 i A320 je u petak, 18. februara, sa kopilotom Bojanom Marićem i članovima kabinske posade Natašom Protić, Ljubicom Pavlović i Anjom Radojević, bezbedno prizemljio letelicu uz aplauz prisutnih, divljenje putnika i hiljada ljudi koji su na društvenim mrežama gledali prenos uživo.
- Što se nas tiče, to je bilo samo još jedno sletanje, doduše u otežanim vremenskim okolnostima, imajući u vidu da je tog dana, kao i prethodnih, nad tim delom Evrope bila vrlo aktivna oluja koja je nazvana "Enis" - priča Otanjac. - Naravno, naš Operativni centar je sve vreme pratio vremenske uslove i davao procene. Kompanija je bila sprenma za različite scenarije, od potencijalnog pomeranja leta, pa do preusmeravanja na neki alternativni aerodrom. Kada je procena bila takva da su vremenski uslovi iznad minimalnih za bezbedno sletanje, posle detaljnih konsultacija, odlučili smo da poletimo za "Hitrou".
O podvigu sjajnog pilota i članova posade ovih dana priča ceo svet, posebno kada se zna da je britanska meteorološka kancelarija u petak izdala retko crveno upozorenje za područje Londona zbog jakih vetrova koje donosi oluja "Enis". Milionima ljudi savetovano je da ostanu kod kuće, a veliki problem imali su i avioni sa sletanjem.
- U toku samog leta, kolega kopilot i ja smo neprestano razmatrali vremenske uslove, kao i opcije koje smo imali na raspolaganju - govori pilot Otanjac. - Opšte je poznato da je avio saobraćaj najbezbedniji vid prevoza zbog veoma strogih procedura koje se u njemu primeljnjuju. Zna se tačno šta su minimalni meteorološki uslovi za bezbedno sletanje i da je brzina vetra za samo jedan čvor bila veća od tog minimuma, mi ne bismo ni pokušali da sletimo.
Koliko su snažni udari vetra videlo se po avionima koji su tog dana sletali na "Hitrou", pošto su ih naleti nosili sa jedne na drugu stranu. Dosta aviona nije uspelo da sleti iz prve pa su kružili čekajući najpovoljniji trenutak za prizemljenje, ali je Marko Otanjac i njegov tim potvrdio da su naši piloti među najboljima u svetu. Kako se na snimku, objavljenom na "Jutjubu" vidi, avion usled udara vetar zanosi u stranu, ali srpski pilot uspeva da ga bezbedno, u petak oko 13 sati prizemlji, na oduševljenje hiljada ljudi koji su uživo pratili sletanje.
- Na kraju je to uspešno obavljeno, što su svi imali priliku da vide i na snimku koji je prethodnih dana objavljen u velikom broju stranih medija - kaže naš pilot. - Za nas je to samo jedan radni dan, pa smo pomalo iznenađeni zbog sve ove pažnje koju smo dobili. Ipak, razumemo da je višečasovni direktan porenos na "Jutubu" koji su uživo pratile stotine hiljada gledalaca doprineo tome, kao i društvene mreže po kojima se snimak brzo raširio.
KAO SKOK PADOBRANOM
USPEH pilota Otanjca i posade aviona Er Srbije propraćen je na društvenim mrežama mnogobrojnim komentarima i salvama pohvala:
- Srbi znaju kako se voze avioni..., Često letim i bezbrižna sam samo kad naš pilot upravlja avionom..., majstori bre....
A koliko je situacija tog dana bila dramatična pokazuje i komentar jednog od putnika koji se zadesio u avionu - "Bogami, sletanje u London računam kao skok s padobranom".