OD BEOGRADA DO NOVOG SADA ZA POLA SATA: Od sledeće godine modernim vozovima putovaćemo daleko brže
POČETKOM 2022. godine, od Beograda do Novog Sada, i u obrnutom smeru, modernim vozovima stizaće se za pola sata, najavili su danas u Novom Sadu Tomislav Momirović, ministar građevinarstva, saobraćaja i infastrukture i Miloš Vučević, gradonačelnik Novog Sada.
Oni su obišli radove na izgradnji brze pruge Beograd-Budimpešta, na potezu deonice Beograd-Novi Sad. Kako je rekao gradonačelnik Vučević, gradilište u Kisačkoj ulici jedno je od najvećih trenutno u Novom Sadu.
- Radovi na novom modernom nadvožnjaku, predvorju ulaska u glavnu novosadsku Železničku stanicu, izvode se pod pokroviteljstvom našeg resornog ministarstva – predočio je Vučević. - Država Srbija angažovala je kineske partnere, i ovako nešto ranije nismo mogli da vidimo. Dobijamo kompletno nov, moderan nadvožnjak, potpuno bezbedan i za drumski i za železnički saobraćaj.
Vučević je izrazio nadu da će rokovi biti ispoštovani, jer je izazovno regulisati saobraćaj zbog nemogućnosti da koristimo jednu od najfrekventnijih ulica, odnosno tranzitni pravac.
- Da bismo dobili novo i bolje, moramo biti strpljivi i izdržati, posebno što vidimo da se neumorno radi, po svim vremenskim uslovima – istakao je Vučević. - Očekujemo da početkom 2022. godine dočekamo prvi brzi voz iz Beograda u Novom Sadu. Ova brza pruga će potpuno izmeniti narativ razvoja gradova na trasi. Reč je o izuzetno važnoj saobraćajnici i kada spojimo Budimpeštu sa Beogradom, preko Novog Sada, Srbija neće više biti ista, biće mnogo bolje mesto za život.
Prema rečima ministra Momirovića, izgradnja brze pruge je najkompleksniji investicioni poduhvat u Srbiji, u kojem je tehnološka komponenta mnogo drugačija od svega što je do sada rađeno.
- Vozovi će ići 200 kilometara na sat i vreme putovanja između Beograda i Novog Sada biće samo pola sata – naglasio je Momirović. - Na realizaciji projekta angažovane su dve kineske, jedna ruska i brojne domaće kompanije. Gradimo novu infrastrukturu ove zemlje, obim investicija je rekordan i ne može da se meri ni sa jednim investicionim talasom u prošlosti. Molim Novosađane za razumevanje, jer ovakvi građevinski poduhvati blokiraju ulice što remeti normalan život, ali trudimo se da maksimalno ubrzamo radove. Očekujemo da 1. marta bude gotov nadvožnjak, kada će pruga biti puštena u saobraćaj i biće normalizovan saobraćaj u Novom Sadu.
Momirović je podsetio i na to da su do sada ispoštovani svi rokovi, te da su na realizaciji projekta angažovani najbolji inženjeri.
Prema njegovim rečima, ofanzivno se radi i Fruškogorskom koridoru, a očekuje se da se za nekoliko meseci krene sa projektom od Bačkog Brega ka Nakovu, odnosno od Sombora do Kikinde, čime se spojiti ta dva grada, ali i Bečej, Novi Bečej, Kula, Crvenka i Sivac.