GRAĐANI U VREME PANDEMIJE 10 PUTA MANJE OBILAZILI ŠALTERE: Reforma je uspešna ako su građani zadovoljni
GRAĐANIMA i privredi trebalo bi da pokažemo zašto je i koliko reforma javne uprave važna i kakve koristi donosi. Da bi bilo koji reformski proces bio uspešan mora da stigne do onih kojima je namenjen, rekla je Marija Obradović, ministarka državne uprave i lokalne samouprave na otvaranju regionalne konferencije o modernizaciji javne uprave.
Ona je naglasila da reforma javne uprave podrazumeva čitav niz procesa i promena koje treba sprovesti.
- Koliko smo na tom putu uspešni pokazaće vreme, a na državi je da uloži što više truda da i građanima i privredi i samoj javnoj upravi, pošalje poruku zašto je i koliko važno da se ona sprovede - kazala je Obradović.
Ako krajnji korisnik ne prepoznaje korist od reforme javne uprave onda se negde zatajilo. Danas gotovo da nema čoveka u Srbiji koji nije čuo za eBeba, eUpis u vrtić, eUpis u škole, ePortal, eGrađanin.
Prema njenim rečima, preko reforme javne uprave ostvarena je tokom pandemije ušteda vremena i novca građanima, ali i samoj državi.
- Građani u Srbiji su 10 puta manje obilazili šaltere raznih službi i lakše i brže završavali svoje poslove. Za uspešnost takvih i sličnih inovativnih stvari, ključni faktor su ljudi bez čijih znanja i veština sve ovo ne bi bilo moguće - istakla je ministarka.
Kao najbolji primer na koji način građani mogu da osete korist od reforme javne uprave, Obradović je navela projekat Jedinstveno upravno mesto i ukazala da je to jedan šalter gde građani komuniciraju sa lokalnom samoupravom bez obilaska raznih prostorija unutar opštinske zgrade.