OCENE POKLONILO ČAK 87 ODSTO PROFESORA: Poražavajući rezultati analize kombinovane nastave u beogradskim gimnazijama
VIŠE od 40 odsto profesora u beogradskim gimnazijama je, tokom prošle školske godine u uslovima kombinovane nastave, obradilo manje od 80 odsto gradiva, što je Ministarstvo prosvete propisalo kao "donju granicu" u vreme pandemije, dok je svega njih deset odsto uspelo da ispuni nastavni plan.
Više od dve trećine gimnazijalaca smatra da je kvalitet stečenog znanja loš, a sa njima se slaže i 80 odsto nastavnika. Kako đaci ne bi išli na popravni ili ponavljali razred, kriterijume za ocenjivanje je ublažilo 87 odsto profesora.
Ovi poražavajući podaci su rezultati istraživanja koje je uradio Forum beogradskih gimnazija o kvalitetu i problemima u onlajn nastavi. Anketom je obuhvaćeno 1.346 ispitanika, od kojih je 200 nastavnika, 576 učenika i 569 roditelja što je, kako je navedeno, reprezentativni uzorak na nivou beogradskih gimnazija.
- Na pitanje da li su dodatno bili opterećeni kombinovanom nastavom u odnosu na normalnu, 88 odsto nastavnika je pozitivno odgovorilo i čak 92 odsto učenika - rekao je Aleksandar Markov, predsednik FBG. - Zabrinjavajući je podatak da je 69 odsto đaka navelo da se, zbog kombinovanih modela nastave, oseća frustrirano, 70 odsto zbunjeno, a 46 odsto njih je imalo blagu ili potpunu depresiju. Trećina nastavnika se izjasnila da ima frustracije i oseća se haotično u onlajn nastavi.
Kako je istakao Markov, nastavnici su naveli da 76 odsto učenika nije ozbiljno shvatalo svoje obaveze. Poseban problem je bio što su se smenjivali na nedelju dana.
- Kada su imali onlajn nastavu i nisu išli u školu, za njih je to bilo kao raspust - navodi Markov. - Kada krenu u školu, trebalo im je dva-tri dana da se prilagode, obično je to sreda-četvrtak, ali onda ponovo sledeće nedelje nastava je od kuće. To se ne može nazvati onlajn nastavom, jer su učenici uglavnom dobijali materijale i sami obrađivali. Zanimljivo je da je samo deset odsto učenika i 15 odsto profesora navelo da su kombinovanim modelom nastave bili zaštićeni od virusa.
Istraživanje je pokazalo da roditelji gimnazijalaca nisu bili opterećeniji nego u redovnim uslovima, što se objašnjava time da su mame i tate osnovaca imali mnogo veći pritisak oko škole, nego što je to bio slučaj kod srednjoškolaca.
MINISTRU SOLIDNA TROJKA
MEĐU pitanjima za nastavnike je bilo kojom ocenom biste ocenili ministra Ružića.
- Samo dva profesora su dala peticu, trećina je upisala jedinicu, isto toliko dvojku, petina ga je ocenila trojkom, a 11 odsto njih smatra da zaslužuje četvorku. Dakle, ministar je prethodnu godinu završio solidnom trojkom - rekao je Markov.