MARINA NE ZNA IDE LI U ŠKOLU: Još nije rešeno pitanje upisa devojčice iz Požarevca koja ima daunov sindrom

J. Ž. S.

27. 08. 2021. u 07:45

BEZ obzira na preporuku poverenice za zaštitu ravnopravnosti da se promene smernice za upis u požarevačku Muzičku školu "Stevan Mokranjac" i ponovi prijemni ispit za devojčicu Marinu sa Daunovim sindromom, Ministarstvo prosvete ni posle tri nedelje nije reagovalo.

Foto: D. Novković/Printskrin

Kako naglašava njena majka Dragana, poverenica Brankica Janković dala je nadležnima rok od mesec dana, koji ističe 1. septembra, da ovaj problem reše, međutim, porodici se do sada niko nije obratio.

- I pored preporuke poverenice svi ćute i ne daju nam nikakvu informaciju. Valjda bi bilo logično da nam se bar obrate, da znamo na čemu smo - priča Dragana.

Da podsetimo, Marina je posle završene niže morala da polaže prijemni kako bi se upisala u srednju muzičku školu. Prema rečima njene majke, prijemni ispit je bio neprilagođen njenim mogućnostima, pošto se u redovnoj osnovnoj školi i u muzičkoj školovala po programu za decu sa smetnjama u razvoju (IOP2).

- Za Marinu je pohađanje muzičke škole bilo pre svega terapija i u njoj je neverovatno napredovala - kaže majka.

U Ministarstvu prosvete naglašavaju da se za upis u osnovnu muzičku školu ne polaže prijemni ispit, tako da je, u skladu sa principima inkluzivnog obrazovanja, upisuju i učenici sa smetnjama u razvoju i, ako je to potrebno, za njih se izrađuju individualni programi obrazovanja. Sasvim je drugačija situacija pri upisu u srednju muzičku školu gde je prijemni ispit obavezan.

- S obzirom na to da i učenici sa smetnjama u razvoju mogu da imaju posebne sposobnosti, naročito za umetničke škole, obrazovni sistem je omogućio da i oni mogu da polažu prijemne ispite za upis u muzičke škole. U ovim slučajevima se prilagođavaju uslovi i način polaganja, što je škola i uradila u slučaju ove, ali i drugih učenika koji su polagali prijemni. Učenicima nije uskraćeno pravo na obrazovanje već je bilo potrebno samo da ostvare minimum i polože prijemni - kažu nadležni.

Jedna od značajnih afirmativnih mera koja se primenjuje je da se oni za razliku od svojih drugova, ne rangiraju, već se upisuju direktno, uz uslov da su položili prijemni ispit.

Ministarstvo i škola su, kako tvrde, postupili po važećim propisima i procedurama i ni u kom slučaju nisu diskriminisali prilikom upisa učenika sa smetnjama u razvoju u umetničke škole. 

ISPIT POLAGALI UZ PAUZE

U MUZIČKOJ školi "Stevan Mokranjac" u Požarevcu prijemni ispit je polagalo 30 učenika, među kojima i četvoro koji su se obrazovali po individualnom obrazovnom planu (IOP2) i kojima je bilo potrebno prilagođavanje načina polaganja. Oni su polagali duže, pravili pauze, omogućeno je bilo prisustvo personalnog asistenta, koji je ohrabrivao učenika i slično. Dvoje učenika od četvoro, koji su se obrazovali po IOP2, položilo je prijemni - ističu u Ministarstvu.

Pogledajte više