ŠESTORO DECE POGINULO U PRVOJ POLOVINI GODINE: Kako sprečiti tragediju i poboljšati bezbednost u saobraćaju?
NE prođe dan, a da u novinama ili na internet portalima ne pročitamo strašne naslove poput "U saobraćajnoj nesreći poginule su dve osobe", "Dete stradalo u sudaru" i slično.
Podaci o broju saobraćajnih nesreća u prvom kvartalu ove godine u našoj zemlji su više nego alarmantni.
Naime, u prvoj polovini ove godine povređeno je 544 osoba, a život je izgubilo čak šestoro dece!
Stradao je i veliki broj pešaka, više od 15 odsto nego u istom periodu prošle godine, pokazali su podaci Republičkog zavoda za statistiku Srbije.
Umor, nepažnja, korišćenje mobilnih telefona, ali i nedovoljno držanje rastojanja pri velikim brzinama doprinose ovoj stravičnoj statistici.
Postavlja se pitanje kako sprečiti nesreće i poboljšati bezbednost u saobraćaju.
Ovom problematikom bavi se i kompanija Yandex Go.
O čemu se radi ispričao nam je direktor odeljenja za međunarodnu saradnju, Maksim Kozlov.
Kako je naveo, oni budućnost bezbednosti u saobraćaju vidi kroz upotrebu modernih tehnologija.
Pored usluga taksi prevoza, ulažu i u tehnološki boljitak javnog saobraćaja.
Kamere koje ova kompanija postavlja u javnom prevozu u gradovima širom Evrope beleže sve bezbednosne parametre - unutar i izvan vozila.
Ovaj projekat stigao je i u Beograd, a trenutno je u pilot fazi testiranja. Kamere su postavljene u određeni broj autobusa, trolejbusa i tramvaja srpske prestonice.
Kako je naveo Kozlov, kamera prati sve - od treptanja osobe za volanom koja ukazuje na pospanost, pušenje u vozilu, upotrebu mobilnog telefona i neuspešno vezivanje pojasa.
Kako bi opasnost od udesa bila svedena na minimum, kamera vozača svetlosnim i zvučnim signalima upozorava na sve situacije koje bi mogle da budu opasne.
Kamere prate položaj glave vozača, kao i smer pogleda, zevanje, trljanje očiju i sve podatke potrebne za analizu ponašanja u vožnji, kvalitet puta, GPS evidentiranje i prekoračenje brzine.
Ova kamera testirana je u neurobiološkoj laboratoriji za spavanje i buđenje i odobrena kao efikasan način za praćenje pospanosti lica koje upravlja vozilom.
- U budućnosti ovakva kamera bi mogla pomoći u verifikaciji osobe za volanom pomoću video i audio signala, kako bi se sprečilo nezakonito predavanje upravljača trećim stranama - ističe Kozlov.
Svi prekršaji se snimaju i skladište u Yandex bazi i te informacije dostupne su centrali Gradskog saobraćajnog preduzeća.
Ukoliko vozač ponovi prekršaj, može biti i sankcionisan privremenim ograničavanjem rada.
- Kamera je opremljena i dodatnim modulom za video snimanje situacije na putu, se te prilikom registrovanja određene vrste događaja, mogu istovremeno snimiti dva video zapisa – jedan koji će zabeležiti stanje unutar vozila i drugi koji će ispratiti dešavanja izvan njega - navodi Maksim Kozlov.
Ovakav projekat predstavlja dugoročno ulaganje u bezbednost u saobraćaju, inspirišući pojedince na ličnu odgovornost, ali i omogućavajući preciznu i detaljnu analizu prostora za unapređenje sigurnosti, zahvaljujući savremenim tehnologijama.
Kako je već navedeno, u našoj zemlji je ovaj projekat u pilot fazi testiranja, a šira primena mogla bi značajno da doprinese smanjenju crne statistike i broja poginulih i povređenih u udesima u Srbiji.