VELIKE PROMENE NA FEJSBUKU: Evo koje opcije će početi da se naplaćuju i kad
OSNIVAČ Fejsbuka Mark Zakerberg najavio je veliku promenu na društvenoj mreži koju posećuje najveći broj ljudi na svetu - postaće ozbiljan biznis, čak i veći nego što je sada.
Fejsbuk odavno nije samo društvena mreža već i sofisticirana platforma za oglase ali je planirano da u budućnosti neke njene opcije počnu da se naplaćuju.
Zakerberg je na svom profilu objavio detalje kompanijeske strategije i dobro zatalasao svetski digitalni okean.
- Kako bismo pomogli kreatorima da zarade na našim platformama za sada će pretplate, značke i svi naši budući nezavisni novinski proizvodi biti besplatni. Ovo će trajati do 2023. godine. Kada budemo počeli da naplaćujemo deo njihovih prihoda sigurno će to biti manje od 30 odsto koje vam uzima Epl - stoji na profilu.
Ako čitate između redova videćete i promene u samoj najavi promene. Zakerberg je ovlaš provukao lansiranje "nezavisnih novinskih proizvoda". Da li to podrazumeva nove opcije za deljenje sadržaja ili Fejsbukov nezavisni medij ostaje da vidimo.
- Želimo da napravimo platformu na kojoj bi milioni naših stvaralaca mogli da žive i stvorićemo nove programe kako bismo mogli da dodelimo preko milijardu dolarima kreatorima na Fejsbuku i Instagramu do 2022. godine. Investiranje u kreatore sadržaja nije novo za nas i radujem se što ćemo proširiti ovo polje rada - najavio je direktor.
Ovakva najava je interesantna posebno u svetlu promena medijskih zakona na teritoriji Evropske unije i kratkog sukoba sa pravilima Australije nakon kojih je Fejsbuk ne želeći da plati medijima za plasiranje njihovog sadržaja u jednom trenutku potpuno ugasio medijske stranice u ovoj zemlji. Sukob je posle izvesnog natezanja okončan ali je očigledno da će se na polju izveštavanja na Fejsbuku u naredne dve godine mnogo toga promeniti.
(Blic)