ZVUČI PARADOKSALNO ALI: Ne vežbamo jer smo nezadovoljni svojim izgledom
Mada zvuči paradoksalno, veliki broj ljudi ne vežba zato što je nezadovoljan svojim izgledom, pa ne želi da se javno pokazuje!
U nedavno sprovedenom istraživanju koje je obuhvatilo grupu ljudi od 18 do 35 godina, čak jedna trećina njih suviše je svesna svog (neželjenog) izgleda da bi lagodno išla u teretanu. A kakav uticaj na ljude ima imidž savršenog vežbača/vežbačice, kreiran na društvenim mrežama?
Njih 22 odsto kaže da, kada vide tuđe fotografije iz teretane na društvenim mrežama, osećaju pritisak da i oni moraju isto tako dobro da izgledaju. Uz to, 32 odsto ispitanih žena priznalo je da bi želelo da vidi mnogo realističnije sopstvene fotografije u društvenim medijima, od onih postojećih, dok bi isto poželelo 22 odsto muškaraca. Kao rezultat istraživanja proizilazi da gotovo trećina učesnika smatra da društvene mreže otežavaju, više nego što pomažu, pri motivaciji ljudi da budu u dobroj formi.
Zbog čega se još ne odlučujemo na vežbanje? Dovoljno vitko da bi kročili ponosno u salu ne oseća se 23 odsto ispitanika, 24 procenata je zabrinuto da će svi gledati u njih kada se pojave, a njih 11 odsto kaže da ne vole da im je previše vruće i da se znoje. Hajde još malo da se poigramo brojkama. Prilikom ispitivanja, 62 odsto žena reklo je da bi realističnije fotografije poznatih ličnosti ili influensera iz polja vežbanja na društvenim mrežama ohrabrile mlade ljude da se pozabave fitnesom i sopstvenim zdravljem, dok se sa tim slaže 48 odsto muškaraca.
Kako god bilo, razlozi protiv uvek postoje ako želimo da ih pronađemo i opravdamo sebe u odluci da se ne pozabavimo sopstvenim izgledom. Ali, zašto se ne bismo odlučili za one „za“ i krenuli u susret dobrom zdravlju i još boljoj formi? Put jeste teži, ali kad jednom zakoračite na njega, prelazićete ga lakše, uživajući u putovanju i pozitivnoj promeni svog odraza u ogledalu. Ako ništa drugo, vrlo brzo ćete biti u prilici da škljocnete selfi i ne postidite se kada ga objavite na nekoj od društvenih mreža.