SRBI MAKADAMSKIM PUTEM DO CRNOGORSKOG PRIMORJA: Ovog leta otežan saobraćaj na ovim graničnim prelazima

М.Д. 21. 05. 2021. u 20:15

TURISTI iz Srbije koji ovog leta, za odlazak na crnogorsko primorje, budu koristili putni pravac koji od Prijepolja i Graničnog prelaza Jabuka vodi, preko Pljevalja i Žabljaka, do crnogorskog primorja mogu da očekauju terensku of roud vožnju vrlo lošim makadamskim putem u dužini od 13 kilometara.

Foto: M.Drobnjak

I dok crnogorski zvaničnici svakodnevno pozivaju turiste, posebno iz regiona,  da dođu u Crnu Goru, od čega kažu zavisi oporavak privrede,  sa druge strane ništa nije urađeno na putnoj infrastukturi koja bi omogućila brz, ugodan i bezbedan put do mora.

O tome najbolje svedoči putni pravac koji iz Srbije preko graničnihprelaza Jabuka i Ranče vodi do Crne Gore a koji zadnjih godina koristi veliki broj turista, posebno onih koji žele da izbegnu kanjon Morače.

Pomenuti putni pravac je od srbijanskog graničnog prelaza Jabuka do Pljevalja u potpunoj rekonstrukciji. Izvođač radova na rekonstrukciji austriski Štrabag skoro na kompletnoj pomenutoj deonici sknio je asfaltni sloj tako da se saobraćaj odvija vrlo lošim makadamom, koji nije poravnjan, sa mnogo rupa i neravnina. Na toj deonici dužine 13 kilometara na tri mesta saobraća se jednom kolovoznom trakom a saobraćaj je regulisan semaforima uz neizmenično propuštanje. Takođe, prema izveštaju Auto moto saveza saobraćaj na ovoj deonici obustavlja se od 9 do 11 i 13 do 15 časova.

Foto: M.Drobnjak

 

Predsednik Mesne zajednice Crljenice koja gravitira ovom putnom poravcu smatra da su radovi loše planirani a osim turistima, putnicima prema Srbiji, taj način izvođenja radova, velike probleme stvara i meštanima okolnih sela.

-Umesto što se pristupilo kompletnoj rekonstrukciji odnosno radovima na celoj dužini puta mogao se raditi deo po deo na kraćim deonicam od po nekoliko kilometara, čime bi se olakšao saobraćaj. Zbog skinutog sloja asfalta, na gotovo čitavoj dionici puta, semaforske signalizacije i drugih zastoja, turisti, putnici prema Srbiji i lokalno stanovništvo u mnogome trpi posledice.  Tampon ispod skinutog asfaltnog zastora nije poravnjan, već su napravljeni „talasi“, maksimalna brzina kojom se može saobraćati je do 20 kilometara na čas,a zbog neravnina mnogi oštećuju svoja motorna vozila-kaže Darko Gačević, predsednik MZ Crljenice  ističući da rekonstrukcija puta u mnogome otežava život meštanima okolnih sela.

Foto: M.Drobnjak

 

Iz pomenute Mesne zajednice su uputili zahtev Ministarstvu kapitalnih investicija i Direkciji za saobraćaj da preduzmu sve neophodne mere i radnje, kako se ne bi ni na koji način ugrozio život lokalnog stanovništva.

Iz Direkcije za Saobraćaj kažu da su radovi počeli u avgustu prošle godine da je trebalo da se završe do avgusta ove godine ali da će rok završetka biti produžen do kraja godine prevashodno zbog vremenskih uslova i prekida radova tokom zimskog perioda.

U pitanju je rekonstrukcija puta u dužini od 12, 9 kilometara a vrednost tih radova iznosi 7, 5 miliona eura bez PDV-a.Trenutno izvođač radova, radi na uklanjanju kolovozne konstrukcije i pripremu za ugradnju tamponiranih slojeva.

                                                 

GRANIČNI PRELAZ

Pored rekonstrukcije puta započeta je i izgradnja novog graničnog prelaza sa Srbijom- Ranče. Izvršeni su određeni zemljani radovi i tu se stalo. Neizvesno je kada će biti nsatvljeni prekinuti  radovi.Nezvanično još uvek nije izvršena ni eksproprijacija zemljišta. A prema nezvaničnim informacijama izvođač radova ne želi da nastavi sa istim dok mu se od investitora, Ministarstva unutrašnjih poslova ne prenese određen iznos sredstava.

Pogledajte više