PILOTI SE SELE VAN CRNE GORE: Avijatičari "Montenegro erlajnsa" ogorčeni na Vladu, jer nije razmotrila njihov opstanak

Б. Дабић 29. 12. 2020. u 07:39

DOK iz Vlade poručuju da pokušavaju da nađu najbolje modele za kompaniju "Montenegro erlajns" i njene zaposlene, koji nisu primili plate već nekoliko meseci, piloti nacionalne avio-kompanije su primorani da razmišljaju kako da nađu novi posao.

Poslednji let MA

Najava da će nova avio-kompanija početi sa radom za šest do devet meseci pilotima je dug period za čekanje. Čekanje od pola godine i u slučaju da su finansijski potpuno obezbeđeni, za pilote je rizik, jer jedan od zahteva inostranih avio-kompanija je da pilot ima jedan odrađen let u 90 dana.

Zato mnogi od 30 pilota "Montenegro erlajnsa" razmišljaju o napuštanju Crne Gore i zbog posla će se verovatno seliti na druge kontinente - Aziju, Australiju, Ameriku jer ove daleke destinacije imaju potrebu za kapetanima. Piloti su ogorčeni zbog odnosa "ekspertske" Vlade prema ekspertima za letenje, jer kako navode, nisu sagledali ovaj problem na adekvatan način po pitanju važnog segmenta svake države, a to je potencijal ljudskih resursa u ovoj struci.

Potpredsednik Vlade Dritan Abazović navodi da izvršna vlast nije donela konačnu odluku o MA, te da sledi kompletna analiza situacije. Takođe, on je pozvao nadležne organe da se pozabave nezakonitim radnjama prethodnih vlada.

- "Montenegro erlajns" nije identitetsko, već ekonomsko pitanje i tako ga treba tretirati - kazao je Abazović. - Ta državna kompanija je u ogromnim problemima i sahranile su je vlade Mila Đukanovića i Duška Markovića, i bahati menadžment koji je godinama funkcionisao delimično i van zakona.

On dodaje da poštuje "patriotsku notu" koju je vlasnik kompanije "Savana" Veselin Mijač iskazao za spasavanje kompanije, ali i ocenio da je to neozbiljno.

- Ne možemo više da brišemo dugove MA. Ako su neke druge vlade naučile da rade nezakonito, nova vlada će poštovati sve zakone - kazao je Abazović. - Komplikovano je preuzeti kompaniju. Ako Mijač misli da to može samo tako što će poslati pismo o namerama, bez detaljne analize, to je u službi dnevne politike, a ne spasavanja kompanije.

Poverioci kojima MA duguje novac već mogu pokrenuti prinudnu naplatu, a zatim i stečaj. Ukoliko se uvede stečaj, svim radnicima prestaje radni odnos i formira se odbor poverilaca koji će kroz prodaju imovine pokušati da naplati makar deo svojih potraživanja. Vlada nema obavezu da radnicima kompanije u stečaju povezuje radni staž, niti da isplaćuje otpremnine. Iz Vlade su pre nekoliko dana saopštili da će deo radnika sadašnje avio-kompanije biti angažovan u novoj firmi.

DONACIJA NARODNOJ KUHINjI

PILOT "Montenegro erlajnsa", Nikola Pavlićević, koji je prošle sedmice tokom slobodnog leta iznad Crne Gore oblikovao srce, uplatio je juče Narodnoj kuhinji u Baru 329 evra. Čin mladog pilota oduševio je javnost, ali jedan deo na društvenim mrežama ga je osudio zbog "neracionalnog trošenja goriva". Povodom leta Pavlićević je kazao da je to bila čista emocija isprovocirana ljubavlju prema kompaniji u kojoj je osam godina posvećeno radio i gradio pilotsku karijeru.

DUG 12 MILIONA EVRA

TRENUTNA poreska dugovanja "Montenegro erlajnsa" iznose oko 12 miliona evra, saopšteno je iz Poreske uprave uz podsećanje da su u petak blokirali račun kompanije i naplatili 3,18 miliona, kojim su pokrivene poreske obaveze po osnovu poreza i doprinosa na zarade zaposlenih radnika za 11 meseci, od novembra 2016. do septembra 2017. godine.

Pogledajte više