PENALI ILI PRODUŽETAK: Kinezi podneli zahtev da im se odobri odlaganje završetka auto-puta
PRVA deonica auto-puta od Smokovca do Mateševa, duga 41 kilometar trebalo je da bude završena 30. septembra.
Ranije, prvobitno utvrđeni rok bio je 11. maj prošle godine, kada je Vlada sa izvođačem potpisala aneks ugovora o produžetku, jer su se pojavili naknadni radovi, odnosno petlja Smokovac, snabdevanje vodom, strujom. I to su poslovi koji bi trebalo da budu završeni do kraja prošlog meseca. U međuvremenu, zbog epidemije, manjka radne snage Kinezi su predložili novo prolongiranje roka i o tom zahtevu odluku je trebalo da donese Nadzorni organ. Međutim, po svemu sudeći oni se nisu izjasnili o zahtevu CRBC-a.
- Zahtev izvođača radova CRBC biće razmotren ovih dana i precizno će biti definisano da li je opravdan, zbog uticaja virusa korona ili će se, ako ocene da zahtev Kineza nije opravdan, eventualno obračunavati "penali" zbog kašnjenja radova. Očekuje se da ta ocena bude definisana tokom ove nedelje, što bi značilo da bi se potpisao novi aneks ugovora.
TUNELI I MOSTOVI
NA prioritetnoj deonici auto-puta kroz Crnu Goru ima 16 tunela, među kojima je Vežišnik dug i 4.845 metara, ali i Vjeternik dvocevni tunel čija je dužina na desnoj strani auto-puta gotovo tri kilometra, a na levoj više od tri. Izgrađeno je i 20 mostova ukupne dužine šest kilometara, među kojima se svakako izdvaja Moračica dug 960 metara, koji nosi pet stubova od kojih je najveći 161 metara. Raspon od dna korita Morače do kolovozne konstrukcije je 200 metara, što most čini najvišim na prostoru bivše Jugoslavije.
To će verovatno uraditi nova vlada koja bi trebalo da bude izabrana - saznali smo u resoru na čijem je čelu još Osman Nurković, ministar saobraćaja.
Inače, kako je ocenjeno na deonici se ovih dana radi pojačanim intenzitetom. Završeno je više od 90 odsto posla. Preostalo je postavljanje instalacija i asfalta. Ima još da se spoji jedan most, okončaju radovi na petlji Veruša.