PISMENE MEĐU ODLIKAŠIMA TRAŽE - LUČOM: Poražavajući podaci u Crnoj Gori, maturski ispit iz maternjeg jezika nije položio 501 učenik
MATURSKI ispit iz maternjeg jezika nije položio čak 501 učenik, dok je peticu zaradilo svega njih 100.
S druge strane, 300 učenika okitilo se diplomom "Luča", saopšteno je iz Ispitnog centra i Ministarstva prosvete, nauke i inovacija. Ovakav rezultat nije iznenađujuć, tvrdi bivša direktorka Zavoda za školstvo i profesorka srpskog jezika i književnosti Irena Pavlović. Kako navodi, veliki problemi u prosveti datiraju odavno, posebno kada je reč o hiperprodukciji "lučonoša", te ističe da se zna da među odlikašima ima i elementarno nepismene dece.
Direkotor Ispitnog centra Miloš Trivić, odgovor na pitanje gde je nestalo stotine "lučonoša", i zašto nisu ocenjeni najboljim ocenama, vidi u rigoroznim kontrolama koje su sprovođene na ovogodišnjem testiranju. Kako je naglasio, prepisivanja nije bilo, te su ovakve ocene "rezultat rada učenika i njihovog znanja".
- U gimnazijama je 51 učenik iz CSBH dobio jedinicu, a u srednjim stručnim školama 450. Ove godine je najmanji broj realizovanih uvida. Imali smo 107 prigovora, 38 su usvojeni kao osnovani - rekao je Trivić.
Popuštanje pod pritiskom roditelja
NE tako davno, nadležne institucije javno su podlegle pritisku roditelja. Sećamo se formiranja druge komisije, naknadne evaluacije testova i drastičnog popuštanja ka priloženim žalbama. Sve dok postoji tendencija eliminacije najboljih iz sistema i postavljanje partijskih poslušnika, teško da će se postići ozbiljniji rezultati, jer prosveta je, ipak, mnogo složeniji proces od marketinga - zaključila je profesorka Pavlović.
Nesklad između ocena kojim su đaci ocenjeni na eksternom testiranju i tokom školovanja, nije ništa iznenađujuće, smatra profesorka Pavlović.
- Smatram da ovogodišnja statistika disbalansa ocena u školi u odnosu na eksterno testiranje nije nikakav senzacionalizam, jer se odavno već zna i ukazuje na velike probleme u prosveti - kazala je Pavlovićeva za "Novosti". - Sa druge strane, Strategija rada sa nadarenim učenicima nije usvojena, pa se fokus stavlja na one sa lošijim rezultatima. Zanemareni su naši najbolji učenici. Gledajući svakodnevnu nepravdu i degradaciju njihovog znanja i zalaganja, neretko imaju manjak motivacije i samopouzdanja, ali i teret urođene odgovornosti. Zato pojedinci i ne dosegnu očekivane rezultate na testiranju.