VAŽNO ZA GRAĐANE CRNE GORE: Ko neće plaćati putarinu kroz tunel Sozinu
PUTARINU kroz tunel Sozina, koja u jednom pravcu za putnička vozila iznosi 2,5 evra, neće plaćati stanovnici Mesne zajednice Crmnica, koji imaju potrebu da svakodnevno, zbog posla ili studiranja, prolaze kroz ovaj putni infrastrukturni objekat na magistralnom putu između Sutomora i Podgorice.
Da bi ostvarili ovo pravo, građani će trebati da prilože potvrdu o mestu prebivališta, kao i potvrdu o radnom odnosu, ili studiranju. Putarinu će plaćati državno preduzeće Monteput. Putarine su, takođe, oslobođeni služba Hitne medicinske pomoći, policije, Službe zaštite i spašavanja…
Mera će, kako je saopštila poslanica Demokrata Zdenka Popović na današnjoj sednici Odbora za ekonomiju, finansije i budžet, stupiti na snagu kada se usvoji Predlog zakona o izmenama i dopuni Zakona o putevima, koji je dobio zeleno svetlo ovog odbora.
„Monteput se obavezuje da će sredstva od dobiti za 2022. godinu obezbediti novca onoliko koliko je potrebno da se tim građanima plati putarina. Monteput će izraditi interni akt kojim će se propisati uslovi načina raspolaganje sredstvima kako bi se izbegla sva moguća zloupotreba“, što Popović smatra dobrim rešenjem.
Popović je podsetila da je tunel Sozina izgrađen pre 17 godina, te da su sve to vreme meštani Crmnice na određen način bili diskriminisani.
„Za 17 godina, oni su skoro svakog dana prošli kroz tunel najmanje dva puta da bi mogli da se bave svojim poslom, ili da bi išli na fakultet i u srednju ili osnovnu školu. Diskriminacija je do sada postojala upravo kada su u pitanju stanovnici opštine Bar i MZ Crmnica… Dakle, u pitanju nisu ljudi koji idu iz Podgorice, Kolašina, Bijelog Polja idu zbog službenih potreba u Bar, nego iz Bara u Bar“, kazala je Popović.
Ministar kapitalnih investicija Ervin Ibrahimović pojasnio je da će građani plaćati prolaz, ali da će im novac biti refundiran od strane Monteputa, koji će subvencionisati troškove građana u određenom periodu.
„Jasni su evropski propisi, nema diskriminacije ni po osnovu nacionalnosti, ni registarskih tablica, mestu odlaska i dolaska… Propisi su vrlo jasni, ako smo za evropske standarde… Zakon o putevima je podržan od EU, a evropski putevi su jasni. Menadžment Monteputa našao je način kako da refundira troškove u određenom periodu“, naglasio je Ibrahović.
Predsednik Odbora za ekonomiju, finansije i budžet Dejan Đurović kazao je da je Opština Bar davala određenu pomoć, ali da su se Crmničani „naplaćali“ tunela za 17 godina.
„Interesantno je da je kompletan put napravljen na teritoriji MZ Crmnica, a najmanji broj zaposljenih ima iz Crmnice. Bilo bi barem donekle satisfakcija da su se zaposlili mladi iz Crmnice u tunel koji je u Crmnici. Mislim da je procentualno toliko mali da bi bilo i nekorektno pomenuti koliki je to broj“, kazao je Đurović, napomenuvši da je za Crmničane putovanje vozom nemoguće, jer je i broj vozova koji staju na stanicu Virpazar minimalan – dva ili tri voza dnevno.