KONCESIJE SPAS ILI PROMAŠAJ: Oprečna mišljenja o ustupanju vazdušnih luka koncesionaru, zainteresovani na čekanju

И. Д. С. 29. 08. 2022. u 07:15

PROCES kojim bi crnogorske aerodrome trebalo ustupiti koncesionaru započet je još pre tri godine, u mandatu Vlade Duška Markovića.

Podgorički aerodrom, Foto Aerodromi CG

Ipak, on do danas nije okončan, pa tri potencijalna koncesionara očekuju konačnu odluku Vlade. Dok stručna javnost, ali i radnici, tvrde da nije pametno izdati dva aerodroma, odlazeći ministar ekonomskog razvoja Goran Đurović, smatra da Crna Gora nema novac za neophodna ulaganja, te da je poželjno naći ozbiljnog koncesionara.

Do sada su se kvalifikovala tri ponuđača, kompanije iz Južne Amerike, Južne Koreje i treća je konzorcijum turske i francuske kompanije. Poslednji sastanak u vezi sa tom temom je održan prošle godine u oktobru, gde su oni dali svoje ideje i planove.

Predsednik Odbora direktora ACG Eldin Dobardžić smatra da proces koncesije treba zaustavi ili da se konačno izabere jedan od ponuđača i potpiše koncesija.

- U regionu imamo aerodrome koji su dati koncesionaru. Pozitivan primer je Aerodrom "Nikola Tesla". Sam proces je bio vrlo transparentan, država je stala iza njega sa punom podrškom. Taj ugovor je tajan, ali država je dobila jednokratnu nagradu od 500 miliona - naveo je Dobardžić.

Goran Đurović, Eldin Dobardžić, Alen Šćurić, Foto gov.me/aerodromi-cg/printskrin

Da je Crnoj Gori je potreban ozbiljan koncesionar i svetski operator za Aerodrome koji će garantovati nove linije, smatra ministar Đurović.

- Koncesiju aerodroma brane oni koji su navikli da to bude baza partijskog zapošljavanja.

Nama trebaju bolji i veći aerodromi, bolja ulaganja. Nisam siguran da država trenutno ima stotine miliona, koliko treba da se investira u Podgorici i Tivtu - kazao je Đurović, navodeći pozitivno iskustvo izdavanja aerodroma koje, kako tvrdi, imaju Severna Makedonija, Hrvatska i Srbija.

Vazduhoplovni analitičar Alen Šćurić izričit je da aerodrome u Tivtu i Podgorici nikako ne treba davati pod koncesiju, pogotovo s obzirom na to da je Crna Gora prvenstveno avio-destinacija, dok su putevi, kako kaže, katastrofalni, a železničke i brodske veze još gore.

- Dati sada koncesionaru dva svoja strateška objekta od kojih zavisi život Crne Gore, celi biznis i egzistencija, za to morate biti izuzetno neinteligentni, naročito ako sami možete unaprediti aerodrome jednostavno, jeftino i kvalitetno - kaže Šćurić, ističući da je za to neophodan stručan, a ne politički podoban kadar.

GRAĐANI SE PROTIVE

ZBOG Vladine namere da ustupi aerodrome koncesionaru, nedavno su protestovali građani Tivta, tražeći da se od toga odustane.

- Aerodrom Tivat najveći je resurs Tivta i Boke. Dosadašnje vlade su pokazale nesposobnost da upravljaju ovim preduzećem. Potpuno smo saglasni sa njihovom konstatacijom da je ovo "zastiđe". Jeste, ali ne naše nego njihovo pošto su oni upravljali ovim preduzećem svih ovih godina. Zato ih pozivamo na razgovor, da se dogovorimo jer aerodrom Tivat, nezavisno od aerodroma Podgorica, može biti sjajna priča i države i bokeljskih opština - poručio je tada Tivćanin Igor Radošević.

Pogledajte više