SKANDALOZNI FILM O MITROPOLITU AMFILOHIJU ĆE BITI UKLONJEN: Sud izdao nalog novinarkama RTCG, "dokumentarac" brišu sa jutjuba
NOVINARKE RTCG, Tanja Šuković i Snežana Rakonjac moraće da sa Jutjuba uklone svoj skandalozni film "Svedok Božje ljubavi".
To je u presudi od 14. oktobra naložio Privredni sud, na osnovu tužbe Toma Babovića, koji je tužio autorke dokumentarca da su se u njemu nelegalno koristili njegovom kompozicijom iz filma „Lavirint 2002“.
Film, u produkciji Televizije Crne Gore, u kojem se na najprizemniji način govori o blaženopočivšem mitropolitu crnogorsko-primorskom Amfilohiju i Srpskoj pravoslavnoj crkvi u Crnoj Gori, emitovan je 18. februara 2020. na prvom programu RTCG.
Ironičnog naziva "Svedok Božje ljubavi", za cilj je imao satanizaciju mitropolita Amfilohija, kroz snimke sa početka devedesetih i raznih skupova po Crnoj Gori i Cetinju, uz govor Željka Ražnatovića Arkana, kada su rodonačelnici današnjih "komita" i "patriota" prekidali skup Crnogorske akademije nauka i umetnosti povicima "Nije ovo Srbija" i "Risto sotono", želeći da prikažu da "svako zlo" u Crnoj Gori dolazi od Srba i iz Srbije. A kao glavnog krivca vide u blaženopočivšem arhiepiskopu cetinjskom Amfilohiju.
U tužbi koju je podnio punomoćnik Babovića, advokat Vladan Bojić, predloženo je da se Snežana Rakonjac i Tatjana Šuković izjasne da li su preuzele kompoziciju Babovića iz filma „Lavirint 2002“ i umetnule je u dokumentarac „Svedok Božije ljubavi“ i da se, ukoliko to ospore, sprovede veštačenje. Zatraženo je i da se presuda objavi na svim postojećim elektronskim medijima u Crnoj Gori i Srbiji, prenosi Žurnal.me.
- Takođe se smatra da bi u tom slučaju RTCG bila izložena velikim finansijskim troškovima. Država neograničeno solidarno odgovara za obaveze javnog emitera. Tu istu normu ponovio je i zakon iz avgusta 2020 - navodi se u tužbi.
Navodi se i da Bojović „u pogledu ugovora koji su mu uručrni na današnjem ročištu ceni da su isti za tužioca bespredmetni“.
- Ovo zbog toga što tužilac nema pravo i pravnu moć da učestvuje i da ima obavezu da zna ko je u određenom ovde dokumentu imao ulogu ko da komponuje, ko da "sastavlja" muziku, već je za tužioca jedino relevantno kako su tuženi, tj. Javni servis i njegovi zaposleni, objavili ko je urednik Prvog programa na kojem je prikazn ovaj dokumentarac, i ko su urednici ove misije. To je spoljna legitimacija kojom se predstavljaju tuženi i za tužioca je jedino, kao i za svako treće lice, ona relevantna, a tako je i sa stanovništa zakona. Kako je Javni servis RTCG uređivao radne odnose i uloge u bilo kojim sferama radnog angažovanja, to se zaista nikako ne može ticati tužioca.
Tužilac, dodaje se, "jedino zna da je povređeno njegovo autorsko pravo i to u dokumentarcu, koji traje 26 minuta, oko 10 minuta, da se ta radnja povređivanje autorskog prava mogla izvršiti samo sa umišljajem i ciljano".
- Autorsko pravo stvoreno je onog momenta kad se konstruiše i prvi put objavi, a što je učinjeno 2002. godine u filmu "Lavirint" - navodi se.
Bojović je podsetio da se Babović obratio SOKOJ-u 24. marta 2021. i dobio odgovor 30. marta, „koji je do te mere eksplicitan da isključuje svaku razumnu sumnju u suprotno“.
- SOKOJ čak citira "da nije primio, ni odobrio zahtev za korišćenje tužiočevih dela i navedenoj produkciji, a u zahtevu samog tužioca se navodi da to delo, dokumentarac "Svjedok Božje ljubavi-Amfilohije Radović", ukazuje na to da navodi punomoćnika tužioca da su uklonili predmetni dokumentarac sa oficijalnog sajta i tuženog sa Jutjub kanala, a da im je poznato da postoji takav snimak, postavljen na Jutjubu od patriotsko-komitskog saveza, ali da tuženi sa tim nemaju veze.
(In4s)
BONUS VIDEO: POLICAJAC ODLOŽIO ORUŽJE PA SE PREKRSTIO: Uz Božiju pomoć organi reda sačuvali manastir