POŠTUJE PUTNIKE I BRINE SE O NJIMA: Slaviša Soković, saobraća na liniji 39, vozač za primer

С. Б. МИЛОШЕВИЋ 16. 05. 2021. u 15:50 >> 15:42

NjEGOV autobus je čist, putnici ulaze na prednja vrata, a oni koji se često voze linijom 39 od Birčaninove do Kumodraža znaju i njegovo ime - Slaviša Soković (52).

Foto P. Milošević

Život ga je pre dve godine naveo da sedne za volan gradskog autobusa i nije zažalio. I kao što zavodi red u svom vozilu, tako obavlja i "donkihotovki" posao svuda kuda se kreće, pokušavajući da ličnim primerom popravi sve što mu smeta - od zatravljenih aleja do semafora koji su danima u kvaru.

Slaviša je primer kakav vozač treba da bude. Dolazi na posao 15 minuta ranije, kako bi na vreme preuzeo smenu. Prvo pokupi smeće u vozilu, koje bahati putnici ostave za sobom. Zatim prebriše šoferšajbnu i na staklo stavi tablu na kojoj jasno piše "ulaz na prednja vrata". Onda na vrata kabine kači pločicu sa svojim imenom i prezimenom kako bi Beograđani znali ko ih vozi. Do kraja smene, u pauzama, briše i stakla na vratima.

Foto P. Milošević

- Kad radiš nešto, radi kako treba - budi čovek. A prema mojim putnicima ja se tako i ponašam. Stavim se u njihovu kožu. Zato nikada ne kasnim na polazak. A, moje kolege se ponašaju bahato. Pričaju telefonom za vreme vožnje, iako slušalice nisu skupe, dolaze u minut pred polazak, preskaču stanice. Svega sam se nagledao i nije mi pravo - kaže ovaj Borčanin zaposlen u "Tamnava transu".

UKLjUČENjE CRNA TAČKA

ZBOG semafora na raskrsnici sa Bulevarom oslobođenja, a koji danima nije radio i usporavao saobraćaj, potrošio je 2.000 dinara. Svakodnevno je zvao saobraćajnu policiju, Sekretarijat za saobraćaj, Beograd put, sve dok nije popravljen. Nadležne upozorava i na skretanje iz Birčaninove u Bulevar oslobođenja, jer autobusi moraju delom da uđu u suprotnu traku kako bi skrenuli i taj potez je potencijalna opasnost i kritična tačka, pa moli sve da to nekako reše.

Da sašije sebi odelo i nabavi pločicu sa imenom koja mu stoji na prsluku, dao je oko 10.000 dinara. Od firme je dobio samo majicu , a on želi da izgleda profesionalno. Zato, kako kaže, ne shvata vozače GSP "Beograd" kojima je firma obezbedila uniforme, a oni ne žele da ih nose.

Foto P. Milošević

Kaže da je svedok da usled udesa i gužvi vozači, kako bi stigli na sledeći polazak često preskaču stanice, voze bez putnika što nikako ne bi smeli da rade. Po njemu, šoferi nikako ne bi smeli da zatvore putniku vrata "pred nosem" i da se prave da ga nisu videli.

Da bi se zaveo red, putnike na manje ferkventnim stajalištima, kaže, treba primati na prednja vrata. Druga i treća vrata otvarati po potrebi, čime autobus zadržava toplotu, odnosno leti održava rashlađenu temperaturu. Smatra da zaposleni za volanom treba da podsećaju putnike da kupe kartu.

Pogledajte više