ŠINAMA KA "KNEŽEVOM LADU": Novi deo Bulevara Patrijarha Pavla, imaće dva kružna toka kao i jednu veliku raskrsnicu
NOVI deo Bulevara patrijarha Pavla od Hipodroma preko Topčidera do postojeće ulice duge dva kilometra ići će železničkim koridorom.
Imaće dva kružna toka, raskrsnicu, kao i nivelaciono ukrštanje sa tramvajskom prugom.
Idejno rešenje, od 5. maja biće na javnom uvidu u zgradi Gradske uprave u 27. marta.
Projekat budućeg izgleda ove saobraćajnice kroz Topčider uradio je Centar za planiranje urbanog razvoja CEP.
Ovim rešenjem predviđeno je da se prostor železničkog koridora koristi za saobraćajnicu, s tim što tramvajska pruga ostaje na staroj trasi sve do Topčiderske okretnice. Novoprojektovana saobraćajnica će se od petlje Hipodrom spuštati prema raskrsnici sa Ulicom vojvode Mišića sa dve odvojene kolovozne trake za svaki smer.
Odavde se izmešta na železnički koridor duž ukrštanja sa Pionirskom ulicom, kod postojećeg podvožnjaka.
TRANZITNI SAOBRAĆAJ
SAOBRAĆAJNICA će u funkcionalnom smislu biti magistralna, planirana za odvijanje tranzitnog saobraćaja. Činiće vezu postojećeg auto-puta i preko Novog Beograda i Mosta na Adi sa Ibarskom magistralom i obilaznicom oko Beograda. Radovi na ovom Bulevaru počeli su još 1. marta 2018, izmeštanjem korita Topčiderke. Deo od Pere Velimirovića do Košutnjaka radi se od 2019. Umesto da bude završen ovog proleća, kraj je pomeren za leto ove godine.
Prva raskrsnica je sa Bulevarom vojvode Mišića. Glavni pravac nadovezuje se na Bulevar posle spuštanja od petlje Hipodrom, dok je krak koji vodi ka Drajzerovoj projektovan kao sporedni. Ovde neće biti levog skretanje iz pravca Bulevara ka Rakovici. Pošto raskrsnicu preseca tramvajska pruga, ovde će tramvaji imati prednost. Trasa posle ide koridorom železničke pruge, prelazi se preko Topčiderske reke. Tu sada postoje dva čelična i jedan betonski most koji se ruše i gradi se jedinstven most. Trasa dalje nastavlja do kružne raskrsnice kojom se ostvaruje veza Pionirske ulice u ulaza u Kovnicu novca.
Taj kružni tok nalazi se na ukrštanju Bulevara sa Topčiderskom i Pionirkom ulicom, odnosno na delu kod restorana "Stara daščara". Od tog kružnog toka nova saobraćajnica nastavlja železničkim koridorom do raskrsnice Topčiderske i Gardijske, odnosno kod Železničke stanice Topčider.
Sledi ponovo kružni tok, baš kod postojećeg podvožnjaka u Pionirskoj ulici, ispod restorana "Knežev lad", gde je stara okretnica tramvaja. Na ovaj kružni tok ulivaju se četiri kraka, a ukrštanje sa tramvajskom prugom projektovano je u dva niova. Zbog podzemnih voda, kružni tok će biti izdignut, a posle njega saobraćajnica se uklapa sa postojećom ulicom. Odnosno, postojaće po dve trake u oba smera, a tramvaji će ići sredinom ulice. Na ovom delu, tramvajska baštica će služiti za kretanje autobusa.
Tramvajska pruga od Hipodroma do ŽC Topčider ostaje, dok će biti izgrađena nova odatle do stare okretnice, koja se takođe rekonstruiše.