GRADSKI PREVOZ I NA VODI: Beograd uskoro uvodi i rečne linije gradskog saobraćaja
GRADONAČELNIK prof. dr Zoran Radojičić najavio je da će se na dnevnom redu sutrašnje sednice Skupštine grada naći i tačka o sprovođenju javno-privatnog partnerstva za uvođenje rečnog prevoza kao dela javnog linijskog prevoza putnika u Beogradu.
– Time započinjemo realizaciju ovog važnog projekta koji će biti višestruko koristan za naše građane. Naime, uvođenjem rečnog saobraćaja, pored koristi koju će imati putnici, racionalnije će se koristiti postojeći sistem javnog prevoza, što će dovesti do rasterećenja saobraćajne infrastrukture, a takođe i do smanjenja nivoa zagađenja i buke u centralnim gradskim zonama – rekao je gradonačelnik Radojičić.
On je dodao da će se pored toga pozitivni efekti uvođenja ove vrste saobraćaja ogledati i u razvoju sektora transporta, otvaranju novih radnih mesta, ali i u sektoru turizma pružanjem još jedne turističke usluge kojom će korisnici imati priliku da dožive Beograd sa reka.
– Grad Beograd je i u prethodnom periodu u cilju unapređenja turizma i pozicioniranja grada kao vodeće turističke destinacije u ovom delu Evrope sprovodio niz aktivnosti kako na uređenju obale tako i postavljanjem pontona za pristajanje brodova – istakao je Radojičić.
On je naglasio da Grad Beograd ima skoro 200 kilometara rečnih obala, što je odličan preduslov za razvoj rečnog prevoza putnika. Ono što je važno istaći jeste da je ključni uslov razvoja rečnog linijskog prevoza putnika njegova integracija sa postojećim javnim prevozom putnika u Beogradu. To znači da bi svi terminali morali da imaju vezu sa autobuskim ili tramvajskim prevozom sa mogućnošću presedanja.
– Takođe, cilj nam je da ovaj vid prevoza uključimo u integrisani tarifni sistem grada Beograda, kako bi putnici mogli da koriste usluge rečnog prevoza sa istom karticom za prevoz koju koriste i za ostale vidove prevoza putnika u Beogradu – kazao je Radojičić.
On je istakao da ne postoji grad u Evropi sa ovakvim pristupom vodi kao što ga Beograd ima, a da pri tom nema razvijen rečni prevoz.
– Navešću samo primere Budimpešte i Praga. Dakle i sa tog aspekta je ovaj projekat jako važan, posebno ako se ima u vidu da postoji mogućnost da se na ovakav način povežu udaljeni delovi grada sa centrom, kao što su pre svega Obrenovac, Zemun, Borča, novobeogradski blokovi, Višnjica – zaključio je gradonačelnik.
(Beoinfo)