TRAMVAJI TIŠI, PUTNIKA MALO: Kako je izgledalo uspostavljanje punog javnog saobraćaja od Ruzveltove do Kalemegdana posle skoro dve godine

С. Б. МИЛОШЕВИЋ 09. 03. 2021. u 06:47

TRAMVAJI 2, 5, 10 ponovo su na gradskim ulicama, a autobusi 24, 26 i 79 na staroj trasi. Dorćolci su, posle skoro dve godine, dočekali da javni prevoz ponovo saobraća Dušanovom, Džordža Vašongtona, 27. marta i Ulicom kraljice Marije.

Foto N. Skenderija

Iako je u petak kasno popodne iz Grada najavljeno da će tramvaji i autobusi od ponedeljka ujutru ovuda prolaziti, mnogo je Beograđana koji su se iznenadili kada su ugledali tramvaje kako prolaze. Pešačenju je napokon došao kraj, pa zadovoljstvo nisu krili "uletajući" u vozila javnog prevoza.

Neobavešteni su bili i vozači, jer je često neko od njih ostavljao automobil na šinama. Tokom prepodneva nekoliko vozila JP "Parking servisa" dežuralo je duž ovih ulica, kako bi pomerilo one koji su se nepropisno parkirali ili ostavili automobile blizu šina tako da vozilo GSP ne može da prođe.

Izmene na linijama 15, 18 I 78

TOKOM izvođenja radova na izgradnji kišne kanalizacione mreže u Ulici Teodora Hercla u Zemunu, od sutra do 22. aprila menja se trasa linija 15, 18 i 78. Linija 15 saobraćaće u oba smera Vrtlarskom, Senskim trgom, Ugrinovačkom, Gornjogradskom, Prvomajskom i dalje redovno. Vozila 18 i 78 voziće ulicama Tošin bunar, Senski trg, Ugrinovačka, Gornjogradska, Prvomajska i dalje redovno.

Da nije samo neobaveštenost u pitanju, već bahatost, potvrđuju vozači-tramvaja.

- Svaki čas neko parkira na šinama, "pauk" je imao od jutros posla - kaže vozač na liniji 2.

- I putnika je malo u vozilima, ne znaju da tramvaji saobraćaju. Sada, u odnosu na pre rekonstrukcije, vozila klize. Ne čuje se ono brundanje, vožnja je mnogo tiša. Da li ćemo dobiti na ubrzanju, još ne znam, pošto se stalno neko parkira ili napušta parking mesto.

Da li specijalna podloga koja je postavljena oko šina kako bi se smanjilo zvučno zagađenje i sprečilo podrhtavanje višespratnica ima efekta, proceniće stanari narednih dana.

Foto N. Skenderija

Obnova takozvanog Zelenog bulevara, odnosno ove četiri ulice, počela je u junu 2019. godine, a plan je bio da bude završena do novembra te godine. Neimari su onda naišli na mnogobrojne probleme, poput neucrtanih instalacija, što ih je omelo. Bilo je tu i nerada, jer je izvođač radova radnike često premeštao na drugu "hitniju" lokaciju. Pandemija virusa korona dodatno je usporila posao i "opravdala" kašnjenje. Iako su tramvaji pušteni u saobraćaj, trotoari duž Ulice cara Dušana još nisu u potpunosti gotovi. Na pojedinim mestima šahtovi su otvoreni, kocke nisu postavljene, parking-mesta još nisu iscrtana. Skver kod Palmotićeve i Džordža Vašingtona se trenutno popločava, dok deo kod Dalmatinske i Milana Kašanina tek treba da se dovrši.

ANKETA

Mirjana Jovanović (73),

PENZIONERKA

- Jedva smo čekali da prevoz proradi. Meni sa štapom dve godine bez tramvaja bilo je pakleno. Stara sam da toliko pešačim. Poslednjih godinu dana više sam provela u selu, nego ovde u stanu, jer nisam smela na ulicu da izađem dok trotoari nisu završeni.
Ivanka Šrebel (67),

PENZIONERKA

- Koliko nam je tramvaj značio shvatili smo tek kada su ih ukinuli pre dve godine. Živim na Zvezdari, ali sam na Dorćolu ranije stanovala, ovde su mi prijatelji, frizer. Zato linije 5 i 79 najčešće koristim, a bez njih... Napešačila sam se u protekle dve godine.

Tamara Toševski (26),

KUVARICA

- Presrećna sam što više ne moram da pešačim da bih stigla do prvih stanica gradskog prevoza. Dok je rekonstrukcija trajala, često sam morala i taksi da koristim kako ne bih kasnila na posao. Čini mi se da sada vozila prave manju buku, pa će biti bolje za spavanje.

Pogledajte više