ZATVARANJE PRELAZA JOŠ NEIZVESNO: Počelo rušenje objekata zbog planirane gradnje nadvožnjaka preko brze pruge u Batajnici
UKLANjANjE objekata koji se nalaze na trasi budućeg batajničkog nadvožnjaka počelo je juče u naselju Šangaj.
Po nalogu Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda GO Zemun je u kratkom roku uradila 44 rešenja za eksproprijaciju na ovoj lokaciji. Nadvožnjak će spojiti naselje Šangaj sa centrom Batajnice preko četiri koloseka brze pruge.
Ako pružni prelaz bude zatvoren pre nego što nadvožnjak bude završen, čega se meštani batajničkog naselja Šangaj najviše pribojavaju, oni će biti odsečeni od škole, ambulante, pijace, crkve. Meštani Šangaja će bez nadvožnjaka, umesto 900 metara do ambulante, zbog zatvaranja pružnog prelaza zbog rekonstrukcije, morati kolima da obilaze 20 kilometara preko Busija, Vojke i Nove Pazove do centra Batajnice. Druga mogućnost je da preko Ugrinovaca i Dobanovaca, što je malo kraća ruta, izađu na auto-put na Novi Sad kod pumpe "Crnomarković". Isti problem imaće i vatrogasci, Hitna pomoć i policija, jer je taj pružni prelaz jedini koji povezuje dva dela Batajnice.
DUGAČAK 265, ŠIROK 12,5 METRA
PROJEKTOM je predviđena izgradnja betonskog nadvožnjaka dužine oko 285 metara, širine 12,5 metara. Nadvožnjak će premostiti prelaz preko četiri koloseka brze pruge i prelaz preko saobraćajnica u naselju, nalaziće se oko 400 metara severno od postojećeg pružnog prelaza. Zajedno sa nadvožnjakom, projektom je obuhvaćena rekonstrukcija i izgradnja više od 1.400 metara okolnih saobraćajnica.
Iz JP "Infrastruktura železnica Srbije" ponavljaju da su već pokazali puno razumevanje za probleme stanovnika naselja Šangaj. Zato su se radovi na postojećem putnom prelazu u okviru izgradnje pruge za velike brzine proteklih meseci odvijali fazno, bez njegovog potpunog zatvaranja za drumski saobraćaj, iako je projektom bilo predviđeno drugačije. Nanovo kažu da je datum zatvaranja pruge neizvestan.
"Novosti" su već izveštavale da je glavna začkoljica u tome što gradnja nadvožnjaka nije planirana u sklopu gradnje pruge, jer je ranijim planom taj posao preuzela na sebe Gradska direkcija za građevinsko zemljište. Nadvožnjak je trebalo da bude završen pre planiranih radova na pruzi i njenog zatvaranja. Problem je i to što će njima biti potrebno skoro godinu dana da ovaj posao završe!
Ostaje nejasno i hoće li biti sagrađen pešački pothodnik kod železničke stanice Batajnica, kako bi pešaci mogli da pređu s jedne na drugu stranu pruge.