POHOVANI KAČKAVALJ ČISTA 10: Akademci zadovoljni ishranom i higijenom, u studentskim restoranima
PROSEČNA ocena hrane u studentskim restoranima u prošloj godini je 8,96, što je više nego u 2019. godini.
Najbolja "klopa", po mišljenju studenata, jeste u restoranima "Zemun" koji je dobio 9,48 i "Đušina" 9,36. Iako su i oni dobili visoke ocene, iznad osam, akademci su najmanje zadovoljni "Studentskim gradom" i "Karaburmom". Omiljeno jelo je pohovani kačkavalj, kao i generacijama akademaca pre njih, a najmanje vole da jedu musaku. Za petinu više studenta nego lane higijenu u restoranima ocenilo je čistom desetkom.
TRAŽE OBROKE ZA VEGETARIJANCE
Pored pice, u restoranima gde je nema u ponudi, studenti bi želeli više jela od pilećeg belog mesa. Takođe, predlagali su razne vrste pasti i rižota, veći asortiman mlečnih proizvoda, više jela od pečuraka (čorba, gulaš, sos..), punjenu pljeskavicu, pohovane tikvice, rusku salatu, riblju čorbu, veći izbor salata, kao i obroke za vegetarijance.
Ovo su rezultati istraživanja zadovoljstva uslugom ishrane u studentskim restoranima, koje je uradio Studentski centar "Beograd" od 2. do 6. novembra prošle godine. Svoje mišljenje, kritike i predloge iznelo je 1.454 akademaca, izabranih slučajnim odabirom, što je više od deset odsto od ukupnog broja onih koji se hrane u svakom od restorana Studentskog centra. Najviše njih - 250 - živi u "Studenjaku".
Akademci su ocenjivali odnos cene i kvaliteta, higijenu, ljubaznost osoblja, veličinu porcije, kvalitet hrane i izbor jela. Takođe, imali su mogućnost da predlože šta bi voleli da se još nađe u jelovniku, koje im je omiljeno, a koje najlošije jelo.
BROJKE I CENA
U prošloj godini u kuhinjama restorana Studentskog centra "Beograd" je spremljen 2,21 milion obroka, od čega 222.911 doručaka, 1,1 milion ručkova i 815.237 večera. Cena tri obroka dnevno koju plaća student iznosi 171 dinar. Doručak ih košta 40 dinara, ručak 72 i večera 59 dinara.
Ishranom u restoranu najzadovoljniji su studenti specijalističkih studija, prve godine studija i doktorandi, a najmanje studenti pete, treće i četvrte godine.
Najveći broj studenata je veoma zadovoljan odnosom cene i kvaliteta, što su i pokazali ocenom 9,42. Manjina je predlagala da obrok poskupi, kako bi se obezbedio nešto veći kvalitet hrane. Većina smatra da je veličine porcije dovoljna i da zaslužuje ocenu 8,95.
Higijena je ocenjena sa 9,37, uz brojne izjave zadovoljstva čistoćom u restoranima. Za kvalitet hrane kuvari su dobili ocenu 8,71. Negativni komentari su se odnosili na to da je meso žilavo, nedovoljno sveže ili ispečeno, a manji broj studenata smatra da su jela masna, da se hrana ne služi dovoljno topla, da hleb nije svež.