UPRAVLJANJE PREVOZOM IZ JEDNOG CENTRA: Kako će se tehnologija smanjiti gužve na prestoničkim ulicama
KAKO bi se poboljšao javni prevoz, osim gradnje metroa, gradskim prevozom u prestonici bi u narednom periodu trebalo da se centralizovano upravlja.
Ovo je zaključak sastanka predstavnika Grada Beograda i francuske kompanije RATP, koja upravlja javnim saobraćajem u Parizu, a koja je početi i sa snimanjem saobraćaja u prestonici.
Kako je istakao zamenik gradonačelnika Goran Vesić, posle sastanka sa predstavnicima pomenute kompanije, kojem je prisustvovao i ambasador Fransuske Žan-Luj Falkoni, u narednom periodu RATP će početi sa snimanjem saobraćaja u Beogradu.
"EKO" SPAJA NEMANjU I KALEMEGDAN
BEOGRAD će dobiti još jednu električnu liniju, osim postojeće EKO 1 (Vukov spomenik - Belvil), a koja će spojiti Beograd na vodi sa Kalemegdanom. Prema rečima zamenika gradonačelnika Gorana Vesića, Grad će prvo nabaviti 10 novih električnih autobusa, a onda će biti uvedena ova linija. Autobus će polaziti iz Beograda na vodi i potom će ići preko Savskog trga, Nemanjinom, Trga Slavija i Trga republike do Kalemegdana.
- U Beogradu postoji preko 530 linija javnog prevoza, a svakodnevno na gradskim ulicama saobraća 1.664 vozila gradskog prevoza koja pređu preko 460.000 kilometara sa preko 2,5 miliona ostvarenih vožnji i 30.000 polazaka, što je dokaz da je u pitanju zaista veliki sistem - rekao je Vesić.
- Kada sistem BG voza bude dodatno proširen i bude izgrađen metro sigurno je da će biti povećan broj putnika i pređenih kilometara, pa je vreme da počnemo da radimo sa kompanijom koja će nam omogućiti optimizaciju kako bi građani Beograda osetili benefite kada je reč o javnom prevozu.
OBILAZAK TRASE METROA
PROJEKTANTI, izvođači i geolozi, kao i saobraćajni inženjeri koji rade na izgradnji prve linije metroa, juče su se okupili prvi put. Oni su trasu buduće linije obišli sa pomoćnikom gradonačelnika Andrejom Mladenovićem i direktorom JKP "Beogradski metro i voz" Stankom Kantarom.
- Zajedno sa predstavnicima JKP "Beogradski metro i voz", Konzorcijuma za geološko-geodetske radove, "Pauer Čajna", "Geodata" i "Ežis rejla" obišli smo trasu prve linije budućeg metroa i to je prvi put da smo okupili sve aktere koji će učestvovati ili već učestvuju u dizajniranju, odnosno projektovanju metroa i obavljanju prvih i osnovnih geoloških istraživanja - naveo je Mladenović.
Prema Vesićevim rečima, biće urađena korekcija "duplih" linija, kao i uvođenje novih tamo gde je potrebno:
- To je veliki izazov za nas u narednom periodu, a očekuje nas i nastavak pregovora sa kompanijom RATP. Nadam se da će pregovori biti uspešni ili ćemo postići dogovor sa nekom drugom kompanijom koja će nam pomoći da unapredimo javni prevoz. Grad Beograd ulaže mnogo u javni prevoz, očekuje nas izgradnja metroa, kupovina 100 novih autobusa na gas ove godine, a već je kupljeno novih 10 elektroautobusa. U narednih pet godina Grad Beograd će kupiti ukupno 500 novih autobusa.