POKLOPCE KRADU NEMILICE: Servis "Beokom" i "Vodovod" preplavljeni žalbama građana zbog otvorenih šahti
POSLEDNjIH meseci "Beokom" servis zatrpan je prijavama građana o šahtovima bez poklopaca širom prestonice, a osim ovog servisa i JKP "Beogradski vodovod i kanalizacije" dobija žalbe građana, kao i zahteve za zamenu.
Podaci iz Gradskog pravobranilaštva Beograda pokazuju da su po broju najčešćih razloga za podnošenje tužbi Gradu, na drugom mestu povrede usled pada u rupu, šaht ili na ledu.
Kako su nam objasnili u "Beogradskom vodovodu i kanalizaciji", njihove nadležne ekipe redovno proveravaju tehničku ispravnost poklopaca i slivničkih rešetki, i to prema godišnjim planovima, ili na osnovu prijava građana i nadležnih institucija.
FIZIČKE POVREDE
KAKO su nam potvrdili u JKP "Beogradski vodovod i kanlizacija", ukoliko dođe do fizičke povrede zbog upada u šaht u kojem se nalaze instalacije ovog javnog komunnlog preduzeća, građani mogu da podnesu zahtev za naknadu štete upravo ovom preduzeću.
Međutim, veliki broj građana žali se da šahte bez poklopaca stoje i po nekoliko dana, bilo na trotoaru, u dvorištima škola, na kolovozu.
- I sama sam svesna da očigledno ne može da se stane na put krađi poklopaca šahtova - priča Beograđanka Nevena P.
- Ali, zaista nije u redu ni da se neko nedužan povredi prilikom upada u kanalizacioni otvor, koji su tako otvoreni i po mesec dana.
- Ukoliko dođe do krađe, iznenadnog iskakanja i loma poklopca komunalnih objekata kanalizacije, komunalno preduzeće je dužno da odmah po prijavi, preduzme hitne mere obezbeđenja i zamene ovih elemenata - govore u JKP BVK.
Ipak, ovo javno komunalno preduzeće nije nadležno za održavanje svih šahti u gradu, već samo onih u kojima se nalaze instalacije vodovoda i kanalizacije JKP BVK. Vodomerna skloništa u kojima se nalaze vodomeri ne održava ovo preduzeća, već se o njima staraju vlasnici objekata čiji se vodomeri nalaze u šahtovima.