ULICA DEO "LANCA SMRTI": Prof. dr Krsto Lipovac analizira dve nesreće na pravcu iz Požeške ka uključenju na Bulevar vojvode Mišića

С. Б. Милошевић 27. 12. 2020. u 08:51

PRAVAC iz Požeške ka uključenju na Bulevar vojvode Mišića, a onda na Most na Adi, pretenduje da postane crna tačka u gradu. Za samo dva meseca ovde su se dogodile dve saobraćajne nezgode sa smrtnim ishodom.

Foto D. Milovanović

U utorak po podne ovde je poginuo dečak (16) na mestu suvozača, koji je prešao u suprotnu traku i sudario se sa vozilom koje se kretalo tom trakom. Početkom novembra, u veoma sličnoj nesreći na istom mestu nastradao je vozač (19). Osim lične odgovornosti, očigledno je da bi trebalo ispitati i druge okolnosti.

- Posle svake nezgode u kojima ima poginulih, obaveza upravljača puta je da naruči nezavisnu analizu uticaja puta na nastanak i težinu saobraćajne nezgode sa poginulima - kaže, za "Novosti", dr Krsto Lipovac, šef Katedre za bezbednost saobraćaja na Saobraćajnom fakultetu.

Iskusni vozači znaju da je ova deonica problematična, pa dobro paze kako voze. Priznaju da imaju problema na ovom delu Požeške i da "lako može da se izleti iz svoje trake i zaluta u traku za suprotan smer".

Profesor Lipovac, podseća da najveći broj nezgoda ima više uticajnih faktora i da je u najvećem broju slučajeva čovek najvažniji za nastanak nezgoda. Ipak, napominje da se deo uticajnih faktora odnosi na vozilo, put i okruženje.

- Nezavisna ocena puta posle nesreće trebalo bi da proceni postoje li šanse da se put unapredi, kako bi se rizici smanjili u budućnosti. Ali ne samo tu, već i na drugim sličnim lokacijama - pojašnjava profesor. Sa druge strane, ove nezavisne ocene unapređuju naša znanja i razumevanje problema bezbednosti saobraćaja, a mogu da pokrenu izmenu propisa - navodi sagovornik "Novosti".

Na osnovu takve analize, nezavisni ocenjivači bi trebalo da daju preporuke za unapređenje puta. Mada su mogućnosti unapređenja na konkretnom mestu u Požeškoj male, preporuke bi se mogle odnositi na promenu širina saobraćajnih traka, možda smanjivanje broja saobraćajnih traka, postavljanje zaštitnih ograda između kolovoznih traka i slično. Sa druge strane, moglo bi se razmisliti o opravdanosti primene određenih mera smirivanja saobraćaja i smanjivanja brzine, pre ulaska na ovu deonicu puta kao što su postavljanje vibro-traka, posebne oznake na kolovozu, koje vizuelno podstiču vozače da smanje brzinu.

GEOMETRIJA PUTA

Prema profesorovim rečima, ako se put ispituje trebalo bi preispitati njegovu geometriju, radijuse krivina, poprečne nagibe kolovoza, širine saobraćajnih traka i vitoperenje kolovoza (promena smera nagiba kolovoza).

Pogledajte više