PRELIVA SMEĆE IZ KONTEJNERA: Građani upućuju žalbe "Beokom" servisu kao i komunalnom preduzeću "Čistoća"
POSLEDNjIH meseci "Beokom" servis "zatrpan" je prijavama građana o prepunjenim kontejnerima i kantama, a osim ovog servis i JKP "Gradska čistoća" dobijaju žalbe građana kao i zahteve za postavljanje dodatnih sudova za odlaganje otpada.
Kako su nam rekli u ovom javnom komunalnom preduzeću, njihove ekipe u pojedinim delovima grada, prazne kontejnere i po sedam ili osam puta dnevno.
Veliki broj građana žali se kante ne prazne i po nekoliko dana, dok đubre "preliva" na sve strane.
- Nije retkost da kontejneri budu prepuni, primetila sam da otpad iz kafića i ugostiteljskih objekata takođe odlažu u kontejnere, pa često i to ubrza proces punjenja - ispričala nam je Jovana Ž. iz Borče. - Prekoputa autobuske stanice postoji jedan lokal brze hrane i ugostiteljski objekat, više puta sam gledala kako đubre odlažu u kantama na stanici.
Kako su nam potvrdili iz Javnog komunalnog preduzeća "Gradska čistoća", ovo i jeste jedan od glavnih razloga prepunih kanti, i veliki broj žalbi nastaje baš iz razloga što pravna lica ne odlažu otpad na adekvatan način.
- Dinamika pražnjenja kanti i kontejnera usklađena je sa potrebama različitih delova grada. Pravni subjekti dužni su da đubre odlažu u svoje sudove, ali dosta njih se oglušuje o ovo pravilo.
Kako su nam rekli, dobijaju i zahteve za postavljanje dodatnih kontejnera, a u tom slučaju ekipe izlaze na teren kako bi pronašle rešenje.
- Na našu inicijativu prosleđujemo zahtev Sekretarijatu za saobraćaj za postavljanje dodatnih sudova, a nakon što dobijemo njihovo odobrenje, to i uradimo - rekli su u JKP "Gradska čistoća".
PRAVILA
PROPISI nalažu i da se na 800 kvadratnih metara zgrade postavi jedan kontejner. Međutim, često se dešava da investitori, prilikom gradnje novih stambenih objekata, ne ostave prostor predviđen za kontejnere, pa novouseljeni stanari otpad uglavnom odlažu u već postojeće sudove.