U CENTRU GRADA JOŠ 284 MESTA: U Vlajkovićevoj kod Narodne skupštine planirana podzemna garaža, ceo plato biće ozelenjen

S. B. M.

30. 10. 2020. u 16:11

URBANISTIČKI projekat za izgradnju podzemne javne garaže u Vlajkovićevoj od 5. novembra naći će se na javnoj prezentaciji u zgradi Gradske uprave. Nosilac izrade predmetnog Urbanističkog projekta je "Centar za planiranje urbanog razvoja, CEP", a investitor je CSI PARKING INVESTMENT d.o.o., sa kojim je Grad potpisao ugovor o koncesiji o izgradnji četiri podzemne garaže u junu 2019. godine.

Budući izgled

Buduća garaža nalaziće se u okviru kompleksa Narodne skupštine Srbije. Planirana je izgradnja četiri podzemne etaže, kapaciteta 284 parking-mesta, površine 10.000 metara kvadratnih.

Prema dokumentaciji, u sklopu garaže predviđena su mesta za parkiranje 40 bicikala i motocikala, punjači za električna vozila, službene, pomoćne i tehničke prostorije.

Ulaz će biti u Vlajkovićevoj i izlaz u Kosovskoj ulici, a za ulaz i za izlaz biće dostupne po dve saobraćajne trake. Planirana je redukcija parking-mesta u Kosovskoj ulici.

Na nultom nivou predviđene su službene prostorije, prostorija za naplatu karata, toaleti za posetioce, prostorija za parkiranje bicikala. Druge dve etaže imaće po 93 parking-mesta, dok će četvrta imati 98 parking-mesta.

Saobraćajna komunikacija između nivoa biće ostvarena odvojenim jednosmernim polukružnim rampama. Silazna će biti bliže Trgu Nikole Pašića, a rampa za penjanje je prema Kosovskoj ulici.

Ceo plato, odnosno krov garaže biće ponovo ozelenjen, kao što je to urađeno sa garažom "Pionirski park".

Izgradnjom podzemne garaže deo postojeće javne zelene površine, gde su sada ljuljaške i klupe, dobiće formu krovnog vrta. Obodni delovi i dalje će biti u direktnom kontaktu sa tlom. Planirano je da vrt bude popločan, ozelenjen, osvetljen i opremljen elementima urbanog mobilijara koji se postavlja svuda po prestonici. Cilj je unapređenja estetskih i funkcionalnih vrednosti prostora, jer će to biti novo mesto za užuvanje i odmor Starograđana.

Budući izgled

Tokom javne prezentacije, zainteresovani mogu da pogledaju urbanistički projekat, kao i da svoje primedbe i sugestije na planirana rešenja dostave Sekretarijatu za urbanizam i građevinske poslove do 12. novembra.

Kada bude sagrađena, to će biti deveto podzemno parkiralište u gradu. Podsećamo, ugovor o koncesiji za projektovanje, finansiranje, izgradnju, upravljanje, održavanje i prenos četiri podzemne garaže na teritoriji Beograda potpisali su zamenik gradonačelnika Goran Vesić i direktor kineske kompanije Šandong, Đenčao Džang, prošle godine. Osim garaže kod Doma Narodne skupštine Srbije, u sklopu ugovora planirana je gradnja garaže na Studentskom trgu, na Trgu republike, i kod Kosančićevog venca, u Fruškogorskoj ulici. Plan je bio da se u četiri podzemna objekta uloži 50 miliona evra. Ipak, nedavno je Marko Stojčić, za "Novosti", kazao da se od gradnje garaže u Vasinoj odustalo, jer bi "vrednije bilo za grad da se te iskopine, gde je nekada bila glavna ulica Singidunuma, prikažu Beograđanima i turistima".

U ovom trenutku, svakom objektu u centru nedostaje oko 25 parking-mesta. Grad je usvojio Plan detaljne regulacije javnih garaža, koji predviđa 56 lokacija za njihovu gradnju.

Osim garaža u Vlajkovićevoj i Fruškogorskoj, koje gradi kineska kompanija, u planu Grada je i gradnja garaže u Skerlićevoj ulici, kako bi se uredilo parkiranje u neposrednom okruženju Hrama Svetog Save.

Budući izgled

STABLA SE PRESAĐUJU

PROSTOR gde bi trebalo da se gradi garaža, sa aspekta zaštite i očuvanja kulturnih vrednosti, nalazi se u okviru uređene zelene površine koja je sastavni deo spomenika kulture "Zgrada Narodne skupštine" i arheološkog nalazišta "Antički Singidunum", koji su proglašeni za kulturno dobro.

Gradnjom garaže trebalo bi ukloniti ili presaditi 12 stabala drveća koja su, kako se navodi u dokumentaciji, "uglavnom u lošem stanju - šest četinara u Kosovskoj, ti lišćara u fazi sušenja u Vlajkovićevoj, topola u središnjem

Pogledajte više