U "DEPOU" IPAK STANOVI: Gradski odbornici glasali za izgradnju stambeno-poslovnog kompleksa u "Tramvajskim štalama"
NA mestu nekadašnjih tramvajskih štala, odnosno tramvajskog depoa u Bulevaru kralja Aleksandra uskoro će početi izgradnja stambeno-poslovnog kompleksa.
Iako je reč o zakonom zaštićenoj celini, Gradski zavod za zaštitu spomenika dao je dozvolu uz uslov da se sačuva spomen-ploča koja je postavljena 1967. godine povodom obeležavanja 70 godina od izgradnje Tramvajskih štala. Zavod je zatražio i da se postojeće tramvajske šine uklope u novi eksterijer dvorišta kao obavezni element, u cilju očuvanja sećanja na prvobitnu funkciju ovog prostora.
Zanimljivo je što se u depou Gradskog saobraćajnog preduzeća nalazio TC "Depo" koji je izgoreo u požaru 2014. godine, a ni posle pet godina nije utvrđeno ko je odgovoran za požar. Inače, "Depo" je bio u sklopu JKP "Gradske pijace" a zakupci su nakon požara sa ove lokacije premešteni u montažno-demontažnu halu na pijaci Đeram. Prostor je prodat na javnoj licitaciji 2017. godine.
Nakon ovog požara, kojem je prethodio još jedan, Zavod za zaštitu spomenika podržao je ideju da se na ovom prostoru napravi Muzej za umetničke i zanatske ateljee, međutim od toga se odustalo.
Prema odluci Skupštine grada koja je održana u ponedeljak, na ovoj veoma atraktivnoj lokaciji, zidaće se stanovi i lokali na placu površine 1,2 hektara u bloku oivičenom Bulevarom i ulicama Sredačka, Niška i Sinđelićeva. Plan detaljne regulacije čiju izradu je naručila firma "BKA divelopment" koja je pre dve godina kupila "Depo" za 4,15 miliona evra, uradio je Sekretarijat za urbanizam.
Firma "BKA divelopment" uz Bulevar kralja Aleksandra moći će da zida zgrade maksimalne visine 32 metra, odnosno objekte od osam spratova i potkrovljem, dok će na dve etaže biti lokali i drugi komercijalni sadržaji. U Niškoj je dozvoljena gradnja četvorospratnih objekata, a toj ulici sledi proširenje sa devet na deset metara. Površina budućeg kompleksa predviđena je na oko 14.000 kvadratnih metara.
- Izgradnja ovog stambeno poslovnog prostora jedan je od važnijih planova za razvoj ekonomije grada - istakao je Marko Stojčić, glavni gradski urbanista. - Svakako je i jedan od pokazatlja da se dobro ulaže i da dobro radimo svoj posao.
Odlučeno je i da se tokom radova postojeći "posebno značajni objekti" moraju sačuvati uz primenu neophodnih konzervatorskih raova. Ukoliko se prilikom izvođenja zemljanih radova naiđe na arheološke ostatke, obaveza investitora je da odmah prekine radove i o svemu obavesti Zavod.
ČUVAR TRADICIJE
TRAMVAJSKI depo u Bulevaru, Beograđani su dugo zvali Tramvajska štala. Tu se nalazio prvi kompleks za smeštaj tramvajskih kola i njihovo održavanje. Izgradnjom kompleksa omogućeno je i da 14. oktobra 1892. godine bude puštena u rad prva tramvajska linija od Kalemegdana do Slavije, koja je saobraćala na konjsku vuču. Gradsko saobraćajno preduzeće prostor depoa smatralo je svojevrsnim muzejom čije postojanje svedoči o tradiciji javnog prevoza u Beogradu.