NEDELJA MOBILNOSTI: Prednost pešacima, biciklistima, javnom saobraćaju, a ne automobilima
ISKORIŠĆENOST putničkog vozila U Beogradu je među najmanjima u Evropi - ispod 1,2 čoveka po vozilu!
Da je gradski prevoz neuporedivo bolja alternativa za transport od automobila, u kojem se voze najčešće jedna ili dve osobe, rekao je juče gradonačelnik prof. dr Zoran Radojičić, prilikom promocije javnog prevoza u okviru Evropske nedelje mobilnosti.
- Problem saobraćajnih gužvi nećemo rešiti ukoliko širimo saobraćajnice, jer će tako više ljudi voziti automobile. Važno je da uspostavimo zelenu hijerarhiju u saobraćaju, odnosno da dajemo prednost pešacima i biciklistima, zatim vozilima gradskog prevoza, a da se građani najređe opredeljuju za vožnju automobilom - kazao je Radojičić.
GSP prevozi decu sa smetnjama
GRADSKO saobraćajno preduzeće "Beograd" od 1. septembra ove godine prevozi decu i učenike sa smetnjama u razvoju i invaliditetom na teritoriji beogradskih opština. Zbog trenutnog nedostatka novca za kupovinu novih vozila, GSP je na osnovu saglasnosti Grada sproveo javnu nabavku i ugovorio iznajmljivanje vozila za prevoz dece.
- S obzirom na to da će osnivač, odnosno Grad Beograd, obezbediti finansijska sredstva i za nabavku novih vozila za prevoz dece, GSP će po hitnom postupku izmeniti program poslovanja i pokrenuti javnu nabavku. Kupovinom novih vozila prestaće potreba za iznajmljivanjem vozila kojima se trenutno prevoze mališani.
Govoreći o smanjenju saobraćajnih gužvi i unapređenju javnog prevoza, gradonačelnik je istakao da je najznačajniji projekat izgradnja metroa i dodao da su u toku pripremne radnje kako bi prvi radovi mogli da počnu 2021. godine
- Istovremeno radimo i na unapređenju BG voza i modernizaciji vozila gradskog prevoza. Podsetiću da smo prošle godine uveli dve nove linije BG voza od centra grada do Lazarevca, kao i da smo nabavili 174 autobusa. Na tome se ne zaustavljamo. Za naredni period u planu je i nabavka oko 150 novih vozila gradskog prevoza, a u perspektivi i uvođenje dve nove linije BG voza - naveo je Radojičić i podsetio da u gradu oko 80 odsto vozila javnog prevoza koristi motore sa niskom emisijom gasova, odnosno "evro 5" i "evro 6" standarda.
NABAVKA E AUTOBUSA
JAVNI prevoz u Beogradu obuhvata mrežu autobuskih, trolejbuskih i tramvajskih linija koje vodi GSP "Beograd", kao i autobuske usluge koje pružaju privatne kompanije na 130 linija. U narednom periodu, prema rečima prvog čoveka prestonice, Grad planira da nabavi još 10 elektroautobusa, kao i da uspostavi liniju EKO 2.
U narednom periodu, kaže, planiraju da nabave još 10 elektroautobusa, kao i da uspostave liniju EKO 2.
Javni prevoz u Beogradu obuhvata mrežu autobuskih, trolejbuskih i tramvajskih linija koje vodi GSP "Beograd", kao i autobuske usluge koje pružaju privatne kompanije na 130 linija.