SJAJNE VESTI ZA BICIKLISTE U BEOGRADU: Moguće subvencije za kupovinu dvotočkaša, planirana gradnja novih staza

S. B. M.

19. 09. 2020. u 12:10

ČIM nova vlada stupi na dužnost, predstavnici Grada Beograda razgovaraće sa nadležnim ministrima o usvajanju predloga da se uvedu subvencije za kupovinu domaćih bicikala.

Foto: Novosti

Ujedno, to je i ulaganje u ekološki razvoj. Ovo je juče kazao zamenik gradonačelnika Goran Vesić, naglasivši da, zbog virusa korona, kompanije koje se bave proizvodnjom bicikala u Srbiji ne mogu da ih dovoljno proizvedu jer je potražnja ogromna.

PROPISANA OPREMA

Vesić navodi da je traženo da država donese odluku da li će električni trotineti biti dozvoljeni.
- Ukoliko budu dozvoljeni, treba da se zna ko ih može voziti, gde, kojom brzinom, kakvu opremu vozači moraju da imaju i koje starosti moraju da budu. Ne želimo da imamo situaciju da deca od 10 godina koriste električne trotinete ili da biciklisti moraju da imaju kacige, a oni koji voze trotinet ne moraju.

- Kada su u pitanju bicikli, kao Grad Beograd tražili smo izmenu zakona i da se zvanično uvede pojam biciklističko-pešačke ulice. To su ulice gde je brzina vožnje automobila ograničena na 10 kilometara na sat, a prednost imaju pešaci i bicikli. Takođe smo tražili da se dozvoli korišćenje žute trake za bicikliste tamo gde Grad sa Saobraćajnom policijom i Saobraćajnim fakultetom proceni da je to bezbedno - rekao je Vesić.

U međuvremenu, kako tvrdi zamenik gradonačelnika, Beograd gradi biciklističke staze.

- Povezali smo Slaviju, Savski trg i Ušće prema Brankovom mostu. U ovom trenutku radimo oko deset kilometara biciklističih staza, a u naredne dve godine imaćemo skoro 60 kilometara urađenih biciklističkih staza - zaključio je Vesić i naveo da je Grad predložio i zvanične izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja, među kojima je i regulisanje rada električnih trotineta. 

Pogledajte više