ŠIRIĆE TROTOARE, RAMPE ZA VOZILA: Rekonstrukcija Palmotićeve i Strahinjića Bana sledeće godine
ULICE Palmotićeva i Strahinjića Bana, već sledeće godine mogle bi da dobiju novo ruho.
Dan posle pisanja "Novosti" o stanju trotoara u Palmotićevoj, koje je korenje drveća izrovalo, a parking mesta su neuslovna, oglasio se gradski arhitekta Marko Stojčić.
Urbanista navodi da je pokrenut postupak za izradu projektne dokumentacije za rekonstrukciju ovih saobraćajnica, a osnovna ideja je "da se te ulice urede kako bi jednostavnije i bolje funkcionisalo parkiranje u okviru zona predviđenih za to".
Kako Stojčić navodi, procena je da je kolovoz prevelike širine u odnosu na potrebe, i da je ovo prava prilika da se izgradi trotoar propisne širine.
- Rekonstrukcija će omogućiti nesmetano kretanje pešaka i da se konačno onemogući parkiranje vozila do samih objekata, s obzirom na to da pešaci u obe ove ulice ne mogu da funkcionišu normalno. To će se uraditi nauštrb širine kolovoza. Ujedno, biće razmotrena mogućnost da se u Ulici Strahinjića Bana izgradi i biciklistička staza kojom bi se povezali delovi od Francuske ulice do Kalemegdana. Budući izgled, obezbediće rešenje koje u potpunosti zadovoljava potrebe Beograđana, a sa druge strane daje prvenstvo pešacima u odnosu na automobile - kaže Stojčić.
Izradu tehničke dokumentacije za rekonstrukciju ulica Strahinjića bana od Francuske do Tadeuša Košćuškog i Palmotićeve ulice raspisao je Sekretarijat za investicije. Rok za podnošenje ponuda je 12. oktobar.
Za Palmotićevu se u tehničkoj dokumentaciji traži da se uradi idejno rešenje i projekat za izvođenje. Zona obuhvata deo od Kosovske do Džordža Vašingtona, Ulicu Milana Kašanina, kao i Ulicu Milutina Bojića.
TRAŽE ANALIZU TLA
ZA izradu tehničke dokumentacije za obnovu Strahinjića Bana neophodno je sprovesti bušenja i analizu tla kako bi se odredila nosivost. Tehničkim rešenjem saobraćajnih površina predvideti trotoare adekvatne za stambeno-poslovnu zonu, kako po pitanju širina, tako i po pitanju zastora od kamena. Podlogu predvideti da nosi i snabdevački i interventni saobraćaj, za vozila do tri i po tone. Na svakoj raskrsnici obezbediti po jedno parking-mesto za laka dostavna vozila radi pretovara robe.
- Ukoliko postoje prostorne mogućnosti u regulaciji predmetne ulice organizovati obostrano parkiranje. Tehničkim rešenjem saobraćajnih površina obezbediti protočnost i bezbednost saobraćaja. Na mestima gde je moguće da bude ugrožena bezbednost pešaka predvideti zaštitne stubiće kojima se sprečava nedozvoljeno pristupanje vozila na trotoare. Duž ulice prisutan je drvored u nadležnosti je JKP "Zelenilo-Beograd". Planom u potpunosti zaštititi postojeće javno zelenilo i uvesti nove sadnice gde god za to postoje prostorne mogućnosti - navodi se u dokumentaciji.
Početak ulice Strahinjića Bana, do Francuske obnovljena je u sklopu uređenja Skadarlije, pretprošle godine. Tada su gradski čelnici najavili njenu rekonstrukciju do Tadeuša Košćuškog za ovu godinu.