"OČIŠĆENE" A POD ZAŠTITOM: Zavod za zaštitu spomenika nudi pomoć da se kompletno srede sve skulpture pored Save
POSLE akcije JKP "Zelenilo" na Savskom keju, kada su tri mermerne skulpture koje se nalaze kod Sajmišta prekrečene belom bojom, oglasio se Zavod za zaštitu spomenika kulture grada Beograda.
Kako je rečeno za "Novosti", Zavod "nije izdavao uslove za preduzimanje mera tehničke zaštite i saglasnosti za ove intervencije, ali će pružiti svu neophodnu stručnu pomoć da se figure vrate u prvobitno stanje".
Naš list je prethodnih dana pisao o "čišćenju" i krečenju mermernih figura "Korablja" vajara Venije Vučinića Turinskog, "Dve glave 2" Đorđije Crnčevića i "Emancipacije forme" Ane Bešlić, koje su na potezu između Brankovog mosta i Gazele postavljene pre četiri decenije. U Zavodu su nam rekli da se tri figure nalaze u okviru celine "Priobalna zona Novog Beograda" koja uživa status prethodne zaštite.
- Shodno odredbama Odluke o podizanju i održavanju spomenika i skulpturalnih dela na teritoriji Grada Beograda, spomenici koji uživaju zaštitu u skladu sa Zakonom o kulturnim dobrima održavaju se po programu zaštite nepokretnih kulturnih dobara, a u skladu sa prioritetima i stepenom oštećenja spomenika - kažu u Zavodu.
Kako nam je pre nekoliko dana potvrđeno iz "Zelenila", ova intervencija obavljena je prilikom uređenja zelenih površina na ovom delu keja u februaru, na inicijativu Olimpijskog saveza Srbije, Ambasade Japana i Grada Beograda, u susret Olimpijskim igrama koje je trebalo da budu održane u Tokiju ovog leta. Kako su naveli, skulpture su bile prekrivene grafitima, zbog toga su "sređene".
- Radi sticanja opšte slike uređenosti ovog prostora, JKP "Zelenilo" izvršilo je prekrivanje grafita, tačnije minimalnu korekciju prikrivanja grafita koji su pružili ne samo skulpture, već izgled čitave površine - saopštili su u preduzeću. - Nikakva šteta na skulpturama nije pričinjena.
U prethodnim tekstovima koje su "Novosti" objavile, nije bilo nagađanja da li je na delima pričinjena šteta, već je skrenuta pažnja da se skulpture održavaju na neadekvatan način, bez stručnog nadzora i konzervatora.