Nejasno hoće li gradska uprava od jeseni imati drugog partnera za naplaćivanje prevoza: "Bus plus" ili dolazi neko novi?
UGOVOR Grada sa sistemom "Bus plus", odnosno kompanijom "Apeks", ističe u septembru, a Grad ima nameru da traži drugog partnera koji bi se bavio naplatom karata u javnom prevozu. Rok u kojem je Saobraćajni fakultet imao da uradi "Projekat unapređenja sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu putnika na teritoriji Beograda sa izradom koncesionog akta javno-privatnog partnerstva" ističe ovih dana.
Posle deset godina saradnje, Grad je odlučio da traži novog partnera. Zamenik gradonačelnika Goran Vesić kazao je u februaru da će on biti poznat u drugoj polovini godine i da će grad kada studija bude završena raspisati tender.
- Da bismo bili spremni za to, pripremili smo javnu nabavku koja bi trebalo da definiše šta će Beograd tražiti od partnera koji će da naplaćuje karte na osnovu dosadašnjeg iskustva - naveo je tada Vesić.
Međutim, ugovor sa Saobraćajnim fakultetom vredan 3,8 miliona dinara predviđa mogućnost da se usled vanrednih okolnosti posao odloži. A tek kad se ova studija završi, Grad može da raspiše nabavku i nađe novog partnera. Kako je Vesić rekao, sada znaju šta tačno treba da traže i koje su sve bile manjkavosti ugovora sa "Apeksom".
DESETOGODIŠNjI UGOVOR
"BUS plus" sistem uveden je 1. februara 2012. godine, a saradnja Grada Beograda i "Apeksa" ozvaničena je u septembru 2010. U međuvremenu, potpisano je šest aneksa, a poslednji u septembru 2015. godine. Iako je prethodnih godina bilo reči o eventualnom raskidu ugovora, zbog prevelikih troškova čelnici grada su odustajali.