"KRTICE" U POGONU 2026: Završeno nasipanje Makiškog polja gde će biti izgrađen depo za metro
DO kraja naredne ili početkom 2026. godine biće dopremljene prve TBM mašine, takozvane "krtice", koje će kopati podzemne cevi kojima će prolaziti metro, najavio je Goran Vesić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Takođe, on je istakao da će u međuvremenu početi da se rade stanice za metro, neke do kraja sledeće godine.
Prema rečima Vesića, završeno je nasipanje 72 hektara na Makiškom polju gde će graditi depo, operativni centar kojim će se upravljati kompletnim metroom, zatim hale za infrastrukturu, hale za opravku vozova i slično.
- Metro je republički projekat za koji grad Beograd ne izdvaja ni dinar i mi ćemo metro završiti - rekao je Vesić. - Kako je i najavljeno, planirano je da prva linija metroa bude gotova 2028, a druga 2030. godine. Istovremeno sa metroom radi se na proširenju
kapaciteta BG voza.
OPERATIVNI CENTAR
DEPO će imati šest zgrada, najvažnija je operativni centar iz koga će se upravljati prvom i drugom linijom, odnosno vozovima koji neće imati mašinovođe, već će biti potpuno automatizovani. Na Makiškom polju su rađena i geološka ispitivanja tla sa više od 600 bušotina.
Za montiranje ovih mašina dugih oko 100 metara, specijalno pravljenih za kopanje tunela beogradskog metroa, potrebno je oko tri meseca. Planirano je da se radi paralelno na dve lokacije. Mašine bi istovremeno krenule kopanje podzemnih "trasa" metroa iz Belih voda i od Karaburme, tako da bi u roku od 22 meseca trebalo da bude završen deo od Belih voda do Sajma i od Sajma do Karaburme.
Ugovor o uslugama rane operatorske pomoći na projektu izgradnje beogradskog metroa, između Sekretarijata za javni prevoz Grada Beograda, JKP "Beogradski metro i voz" i francuske kompanije za upravljanje javnim prevozom, potpisan je u martu. Na Makiškom polju je nasuto više od milion i po kubika peska i lomljenog kamena, a teren je podignut za dva do četiri metra.