USKORO IZGRADNJA ZELENE OAZE OD BETON HALE DO PANČEVAČKOG MOSTA: Linijski park ulepšaće grad

Š.Marović

15. 05. 2024. u 17:26

IZGRADNjA Linijskg parka, koji će se u dužini od 4,8 kilometara protezati od Beton hale do Pančevačkog mosta trebalo bi da počne do kraja meseca. Pretvaranje trase bivše pruge u moderan zeleni pojas, prema tenderskoj dokumentaciji, koštaće 70,5 miliona evra. Do sada je završena prva od deset celina, od Beton hale do bastiona Svetog Jakova, na čijem delu je otkrivena "Vodena kapija".

Foto Beoinfo

Ovaj park je koncipiran po ugledu na čuveni High Line u Njujorku, sastoji se od deset celina, a za svaku od njih planove su radili različiti inženjeri. Nakon sprovedenog javnog arhitektonskog konkursa za koji se prijavilo više timova i pojedinaca, proglašeni su pobednici, a za svaku od tih deset celina izabrano je različito idejno rešenje. Na izradi je radilo više od 50 timova i pojedinaca.

- Projekat Linijskog parka, koji će suštinski promeniti sliku glavnog grada, pored izgradnje brojnih sportskih terena, igrališta, biciklističkih staza, obuhvata i šetalište koje će se pružati duž obale Dunava, sve do Pančevačkog mosta - rekao je predsednik Privremenog organa Grada Aleksandar Šapić. - Građani na primeru šetališta koje imamo u "Beogradu na vodi" mogu da vide kako od nečega što je do pre samo nekoliko godina bilo ruinirano područje, može da se napravi šetališe koje izgeda kao u najvećim evropskim metropolama.

Po završetku izgradnje, svi oni koji rekreativno vole da voze bicikl imaće mogućnost da od Pančevačkog mosta, preko "Beograda na vodi" stignu do Ade Ciganlije, a novim mostom i do novobeogradskog bloka 70.

- Ovo je prva faza Linijskog parka, čija će izgradnja trajati nekoliko godina - kaže on. - Ideja je da ono najlepše što grad ima, a to su dve reke na kojima leži, na najbolji mogući način iskoristi i da za par godina grad iskonski spusti na reke.

Preduslov pruga

PREDUSLOV za početak radova na ovom projektu bilo je izmeštanje pruge, koja od 2018. godine nije u funkciji, što su uradili radnici "Infrastrukture železnice Srbije". Ipak, posle prve celine radovi su potpuno stali, a gotovo da se poslednjih godinu dana nije ni pričalo o ovom projektu, iako su u budžetu grada bila opredeljena sredstva za nastavak izgradnje.

Pogledajte više