PEŠICE OD ČESME DO TVRĐAVE: Prema Šapićevoj najavi - u toku je izrada idejnog rešenja za povezivanje Terazija i Kalemegdana
POSLE kompletne rekonstrukcije centra grada, pešačka zona biće od Terazijske česme do Kalemegdana, a Pariska ulica i Tadeuša Košćuška biće povezane i formirane u veliki trg. Takođe, biće sređena i Knez Mihailova ulica, koja nije obnovljena otkako je zatvorena za saobraćaj. To je nedavno najavio predsednik Privremenog organa grada Beorgada Aleksandar Šapić i istakao da će posle ovih radova, centar prestonice dobiti novi izgled.
On dodaje da su stručnjaci procenili da funkcionisanje saobraćaja oko Kalemegdana neće biti ugroženo. U okviru nove ideje o pešačkoj zoni između Tvrđave i centra grada, vozila će najverovatnije biti preusmerena po donjem obodu Tvrđave, gde će ulica biti proširena na po dve trake.
- Deo od Knez Mihailove ka Kalemegdanu planiramo da zatvorimo, te da Parisku potpuno vežemo sa Ulicom Tadeuša Košćuška i da to bude pešačka zona - najavljuje Šapić. - Donji deo do Uzun Mirkove funkcionisaće normalno, kao i deo kod Ambasade Francuske. Obilaznicu oko Kalemegdana dodatno bismo proširili na po dve trake u svakom pravcu. Tako bismo napravili ono o čemu se u Beogradu decenijama govori, pešačku zonu od Ušća i Kalemegdana do Terazijske česme, sa dodatnim uređenjem Knez Mihailove ulice.
Šapić ističe da se čeka izrada idejnog rešenja Trga, posle čega bi počelo projektovanje. Ova ideja poslednji put razmatrana je 2012. godine, s tim što je tada planiramo da pešačka zone bude iznad tunela na trasi Pariske ulice, a projekat je predviđao i kaskadnu fontanu.
Skadarlija prva pešačka zona
PRVA pešačka zona u Beogradu je Skadarlija, odnosno najpoznatiji deo Skadarske ulice koji je od 1966. godine namenjen samo pešacima, željnim dobrog provoda i zabave u restoranima na kaldrmi. Takođe, sve do oktobra 1988. godine automobili su saobraćali kroz Knez Mihailovu ulicu. Tada je obnovljena i zatvorena sa saobraćaj.
Pre 12 godina, na potezu od Gračaničke do spomenika Rigi od Fere planirao se tunel dužine 200 metara nad kojim bi se izgradio plato sa fontanom i tako pešački povezao centar grada sa Kalemegdanom i priobaljem.
Tadašnji gradski arhitekta Dejan Vasović je izjavio da je ideja je da se napravi tunel kroz koji bi prolazili automobili, dok bi tramvaji ostali na površini, a druga mogućnost je bila da se i automobilski i tramvajski saobraćaj spuste u tunel.