APLIKACIJOM DO KULTURNE BAŠTINE: Učenička kompanija đaka 14. gimnazije najbolja u prestonici (FOTO)

B.B.

18. 03. 2024. u 12:00

APLIKACIJA za upoznavanje sa bogatom kultrunom baštinom prestonice koju su osmislili učenici 14. gimnazije donela je njihovoj kompaniji "Beo Tura" prvo mesto na Regionalnom takmičenju beogradskih učeničkih kompanija.

Foto: Miroslava Simić Kocić

Drugo mesto pripalo je kompaniji "DOST" koju čine đaci Filološke gimnazije za neobičnu društvenu igru za decu koja uz pomoć ilustrovanih kartica pruža uvid u neverbalnu komunikaciju podstičući igrače na bolje razumevanje. Učenička kompanija "ERPC" iz Tehničke škole "Kolubara" u Lazarevcu, koja je osvojila proizvodnju personalizovanih 3D holograma.

Zajedno sa pobednicima ostalih regionalnih takmičenja (Vojvodina, jugoistočna, jugozapadna i centralna Srbija), ovi učenici će se u maju boriti za titulu nacionalnog pobednika i predstavnika Srbije na evropskom takmičenju najboljih učeničkih kompanija koje će biti održano u julu ove godine na Siciliji.

Na takmičenju u Beogradu svoje proizvode i usluge ponudile su 23 učeničke kompanije iz prestoničkih srednjih škola. Članovi žirija su ocenjivali njihove kompanijske izveštaje, prodajne veštine i jedinstvenost ponude.

Učenička kompanija je najpoznatiji program globalne mreže Junior Achievement koji se sprovodi širom sveta i omogućava učenicima srednjih škola da razviju i vode sopstvene kompanije, sa realnim proizvodima i uslugama, kao i da upravljaju zarađenim novcem. Program traje preko cele školske godine, a Evropska komisija ga je označila kao najbolji primer preduzetničkog obrazovanja. Učenici koji su "zaposleni" u ovim kompanijama tokom školske godine stiču znanja o tržišnoj ekonomiji i preduzetništvu kroz programe "Dostignuća mladih" i svoju kompaniju vode od osnivanja do izrade kompanijskog izveštaja i zatvaranja kompanije na kraju školske godine.

Takmičenje je realizovala organizacija Dostignuća mladih u Srbiji, uz saradnju i finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), NCR fondacije, UniCredit fondacije i Ministarstva prosvete.

BONUS VIDEO - DR NOVOSTI: Kako biti emocionalno inteligentniji?

Pogledajte više