GSP VOZI U CENTRU, PRIVATNICI PO ZONAMA: Privremeni organ Grada Beograda usvojio izmene odluke o linijskom prevozu
TERITORIJA Beograda na kojoj će saobraćati javni gradski prevoz, nakon što se trase podele GSP i privatnicima, biće podeljena u četiri zone.
Privremeni organ Grada Beograda usvojio je Odluku o izmenama i dopunama odluke o javnom linijskom prevozu putnika u prestonici, koja bi trebalo da zaživi od septembra.
Kako se navodi u obrazloženju, ova odluka omogućiće kvalitetnije upravljanje i organizaciju javnog prevoza u narednom periodu. Prvu zonu čini najuže gradsko jezgro sa centralnim gradskim trgovima - Studentski trg, Trg republike, Terazije i predviđeno je da u ovom rejonu prevoz obavlja JKP "GSP Beograd". To se odnosi na potez koji se graniči ulicama Žorža Klemansoa, Džordža Vašingrona, 27. marta, Takovskom, Bulevarom kralja Aleksandra, Trgom Nikole Pašića, Terazijama, Kolarčevom, Vase Čarapića, Studentskim trgom, Uzun-Mirkovom, Pjarona de Modezira i Tadeuša Košćuška na jugu i rekom Dunav na severu.
- Grad planira ulaganje u vozila elektro-podsistema i ona sa najvišim ekološkim standardima, zbog čega je prevoz u najužem gradskom jezgru odluke opredelio JKP "GSP Beograd" - piše u odluci. - Trenutno kroz centar grada prolazi više od 250 vozila na 16 autobuskih linija gradskog prevoza. Cilj je da se sva ova vozila do 1. septembra 2027. zamene vozilima iz elektro-podsistema ili drugih koje ispunjavaju najviše ekološke standarde sa malom emisijom izduvnih gasova, u skladu sa EU direktivom.
Šapić: Rasteretićemo vozačeKako je naglasio predsednik Privremenog organa Beograda Aleksandar Šapić, procena rukovodećih ljudi GSP je da, ako privatnici žele da nastave da rade u gradu, moraju da imaju više sredstava i biće uslovljeni kupovinom novih autobusa. Veliki problem gradskog prevoznika, osim novih vozila, jesu i sami vozači.
- Šoferi moraju da rade šest dana nedeljno jer ih nema dovoljno. - Nije lako doći do dovoljnog broja vozača, pa bi nas prelazak linija u privatne ruke malo rasteretio. Još nemamo strane radnike za volanom, bar zasad, ali su vozači napeti jer moraju šest dana da rade. Mislimo da će sa rasterećenjem dobiti normalne vikende - rekao je Šapić.
Dalje širenje mreže linija sa najvišim ekološkim standardima planirano je da se nastavi u zoni dva - šireg gradskog jezgra, koja obuhvata Brankovu ulicu, Zeleni venac, Kneza Miloša, Klinički centar, Karađorđev park, Beograd na vodi.
Treća zona obuhvata zone naselja Višnjica, Višnjička banja, Lešće, Mirijevo, deo Bulevara kralja Aleksandra, Ustaničku, Vojislava Ilića, petlju "Lasta", Banjicu, Rakovicu, te delove Novog Beograda i Zemuna. Šira, odnosno četvrta zona grada obuhvata teritorije koje se graniče sa trećom zonom i granicom 10 gradskih opština, te delom Grocke kuda ide gradski prevoz.
Takođe, vozila GSP sem u prvoj, mogu da voze i na linijama koje prolaze kroz drugu i treću zonu, kao i na pojedinim dijametralnim linijama. I privatnici mogu da voze u najužem gradskom jezgru u situacijama kada to ne može GSP ili kada postoji interes za vozila sa najvišim ekološkim standardima, što je za centar grada planirano od septembra 2027, a za širu zonu od jeseni 2033. godine.