PONUDE ZA UREĐENJE DELA OD "CVETKA" DO USTANIČKE NEPRIHVATLJIVE: Obustavljen tender za proširenje
DIREKCIJA za građevinsko zemljište i izgradnju obustavila je tender za izradu tehničke dokumentacije za rekonstrukciju Bulevara kralja Aleksandra od Ulice gospodara Vučića, odnosno Cetkove pijace do Ustaničke, jer su sve ponude "neprihvatljive". Zato će za ovaj potez biti raspisana nova javna nabavka.
Konkurs je raspisan u oktobru prošle godine, a u planu je navedeno i da će taj deo Bulevara imati dve trake po smeru, dok će tramvajske linije biti u sredini. Saobraćajnica je planirana u dve kolovozne trake, u širini od sedam metara, a prostor za tramvaje širine 7,5 metara, sa odgovarajućim proširenjima u zoni stajališta, kao i sa dve okretnice. I to stara "Kluz" i postojeća pre raskrsnice sa Ustaničkom ulicom. U planu je bilo i obostrano ulično parkiranje širine pet metara, ali ne u kontinuitetu na celoj dužini, kao i obostrani trotoari.
Eksproprijacijom će morati da se ukloni stotinak objekata koji se nalaze duž ove trase, što neće biti nimalo lak posao. Smatra se da bi time ovaj deo prestonice postao uređeniji, pošto će imati biciklističke staze, sređene trotoare i kolovoz bez rupa i neravnina.
- Projekat smo definisali drugačije pre godinu dana i to tako da Bulevar kralja Aleksandra, na delu od Cvetkove pijace do Ustaničke, izgleda isto kao na raskrsnici sa Takovskom i Kneza Miloša - rekao je ranije predsednik Privremenog organa Aleksandar Šapić. - Trenutno se radi na eksproprijaciji i očekujemo da će tokom 2024. godine taj proces biti završen. Projekat će biti usaglašen sa izgledom Bulevara u centru grada, što znači da ćemo po okončanju rekonstrukcije imati saobraćajnicu koja će izgledati isto na potezu od Skupštine do Ustaničke.
Međutim, delom od Ustaničke ulice do Malog Mokrog Luga, iako je to bilo planirano, neće ići tramvajske šine, pošto se od tog ambicioznog projekta odustalo. Naime, tokom 2022. godine gradski čelnici su preinačili odluku i objavili da je isplativije napraviti samo po dve saobraćajne trake i obostrane trotoare. Ukoliko bi se radile šine, moralo bi se eksproprisati više od 100 objekata, a ovako će biti sklonjeno samo njih nekoliko. Taj deo neće početi da se radi pre dela od "Cvetka" do Ustaničke ulice, tako da realizaciju projekta treba očekivati tek 2025. godine.
Smederevski put
RADNICI "Beograd puta" krajem oktobra prošle godine krenuli su u rekonstrukciju dela Smederevskog puta, koja će koštati 60 miliona dinara. Takođe, odmah se krenulo u rešavanje imovinskih pitanja kako bi kompletna deonica od 3,7 kilometara do kružnog toka u Leštanima bila završena u što kraćem roku.