U KASI 43 MILIJARDE: Dok se ne konstituiše nova gradska skupština, na snazi je Odluka o privremenom finansiranju
DOK se ne konstituiše prestonička skupština, a odbornici ne usvoje budžet za 2024. godinu po redovnoj proceduri, na snazi je Odluka o privremenom finansiranju grada Beograda koja važi od 1. januara do 31. marta. Ovaj akt doneo je Privremeni organ grada Beograda koji obavlja tekuće i neodložne poslove Skupštine grada, Gradskog veća i gradonačelnika, a kojim predsedava Aleksandar Šapić.
Ovim budžetom planirano je 43.445.150 dinara na Konsolidovanom računu trezora Beograda, od čega se gotovo 39 milijardi odnosi na prihode i primanja budžeta grada, dok je 4,1 milijarda dinara prenetih neutrošenih sredstava iz ranijih godina i raspoređena su ovom odlukom.
Kada je reč o rashodima do kraja marta, najviše novca planirano je za funkcionisanje javnog prevoza putnika i za ulaganja u drumsku infrastrukturu, odnosno tekuće i kapitalno održavanje i izgradnju saobraćajnica. U okviru ove ekonomske klasifikacije planirana su i sredstva za stručne usluge u vezi sa projektovanjem i razvojem metroa i gradske železnice, kompjuterske i softverske usluge za potrebe Gradske uprave, službi i ustanova, usluge u vezi sa upravljanjem i održavanjem saobraćajne infrastrukture, poklon-vaučere za decu glavnog grada...
Rebalansom 190 milijardi
POLOVINOM septembra prošle godine, odbornici Grada Beograda usvojili su rebalans budžeta za 2023. Prema ovoj odluci, u prestoničkoj kasi bilo je 190.901.723 dinara, sve dok na snagu nije stupila Odluka o privremenom finansiranju dok se ne konstituiše novi saziv gradskog parlamenta.
Na ovu stavku ide 17,1 milijarda dinara, odnosno 39,3 odsto budžeta. Na obrazovanje ide 7,5 milijardi dinara (17,5 odsto), a ova sredstva planirana su za funkcionisanje predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola.
Za programe uređenja građevinskog zemljišta, javnih zelenih površina, održavanje čistoće na javnim lokacijama planirano je 4,7 milijardi dinara. Osim ovih, značajan novac, oko 1,3 milijarde dinara, opredeljen je i za izdatke za uličnu rasvetu, odnosno troškove električne energije, zamenu svetiljki... Oko 5,8 milijardi dinara namenjeno je za opšte usluge, odnosno potrebe finansiranja rada organa i službi Grada, kao i sredstava za transakcije javnog duga.