I PUTNICI BEZ KARTE IMAJU PRAVO NA ODŠTETU Šta da uradite ako se povredite u vozilu javnog prevoza
SVAKI putnik u javnom prevozu je osiguran i ima pravo na naknadu štete ukoliko doživi neku nezgodu. Posle saobraćajne nesreće koja se u ponedeljak ujutro dogodila na Trošarini, kada je povređeno 12 osoba posle sudara autobusa i tramvaja koji je iskočio iz šina, pokrenulo se pitanje da li putnici mogu da traže naknadu štete.
Kako objašnjavaju iz GSP "Beograd", svi ljudi koji su u njihovim vozilima osigurani su jedinstvenom polisom osiguranja jedne poznate kompanije.
Prema rečima Damira Okanovića iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, putnici u javnom prevozu mogu da budu mirni kada je reč o njihovom osiguranju. Svaki vlasnik prevoznog sredstva koje je namenjeno za javni prevoz poput autobusa, voza, putničkog aviona ili broda, mora da ima zaključenu polisu osiguranja ljudi koji se nalaze u tom prevoznom sredstvu.
- Pravo na naknadu štete ima putnik koji doživi nezgodu, odnosno povredu, ne samo u prevoznom sredstvu nego i kada ulazi, kad se približava tom vozilu ili kada izlazi, odnosno samo što je napustio prevoz - rekao je Okanović.
Prijava povreda
IZ JKP GSP "Beograd" kažu da su u slučaju povrede putnici u obavezi da svoje povrede prijave Centru za upravljanje saobraćajem na telefon 366-4040, a svoja prava putnici ostvaruju kod osiguravača u Ustaničkoj 128.
Prilikom podnošenja zahteva potrebno je priložiti fotokopiju lekarske dokumentacije, detaljnu izjavu o načinu povređivanja, druge dokaze o povredi ukoliko isti postoje, kao i ličnu kartu i karticu tekućeg računa.
Status putnika imaju i oni koji čak nemaju kupljenu kartu, te i oni imaju pravo na naknadu štete ako im se nešto dogodi u sredstvu javnog prevoza. Okanović ističe da postoji i drugi način osiguranja, a to je klasični vid odgovornosti.
- Ako neko napravi saobraćajnu nezgodu, on je dužan da nadoknadi štetu svima koji su povređeni u toj nesreći. Odnosno, ako neki automobil naglo zakoči, a zatim i autobus zbog njega naglo zakači a putnik padne i povredi se, onda taj putnik ima pravo da se obrati osiguranju tog automobila koji je naglo zakočio - objašnjava Okanović.
On kaže da je naknada štete ostvariva u slučaju povreda, pogoršanja zdravstvenog stanja, u slučaju smrti što se odnosi na članove porodice, ali i na predmete koji se nalaze kod putnika poput naočara, mobilnog telefona...