ŠTA SE SVE MENJA U GRADSKOM PREVOZU? U Beogradu kao u svetskim metropolama - Od maja velike pogodnosti za putnike
GRADONAČELNIK Beograda Aleksandar Šapić predstavio je danas novine u sistemu javnog prevoza.
On je najavio da će Grad jednostrano raskinuti ugovor sa Kentkartom, da su validatori bili laž i da su pokazivali samo 20-30 odsto putnika.
Samo dve zone, jeftinija mesečna karta
U novom sistemu biće samo dve zone i dve tarife, dok je u starom sistemu bilo četiri zone i sedam tarifa.
Sada karta košta 89 dinara za 90 minuta vožnje, a ubuduće neće biti vremenskih karata.
Celodnevna vožnja biće 200 dinara, za obe zone, a za sedam dana 1.000 dinara (pre je za 5 dana bilo 2.390 dinara). Mesečne karte za zonu 1 koštaće 3.000 dinara a za Zonu 2 biće 500 dinara skuplje.
Karte će se kupovati preko telefona
Nema više kupovine karata na trafikama i kod vozača, ubuduće će to biti moguće SMS porukom, putem aplikacije, i na prodajnim mestima Javnog preduzeća za naplatu karata.
Učenici srednjih škola do 19 godina imaće besplatan prevoz, do sad su imali povlašćen status, a prevoz će tako biti besplatan prevoz za starije od 65 godina, kao i za penzionere.
Nema kontrolora u vozilima
Ubuduće će naplatu karata u vozilima gradskog prevoza kontrolisati Beli, a ne kontrolori. Kad zatekne putnika bez karte, Beli će osobi bez karte uručiti nalog za plaćanje posebne karte, te neće zahtevati da taj putnik napusti prevoz, već nesmetano nastavlja vožnju.
takođe, ukidaju se validatori, putnici neće biti u obavezi da se validiraju i stvaraju gužvu.
U vozila gradskog prevoza ulaziće se na sva vrata.
Nov sistem javnog prevoza trebalo bi da zaživi od maja.