MOST NA ADI HUJI ČEKA ZELENU POTVRDU: Direkcija podnela zahtev ministarstvu za saglasnost na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu
IDEJA o izgradnji mostaa kod Ade Huje, trećeg beogradskog prelaza preko Dunava, koji se najavljuje poslednje dve decenije, pomera se sa mrtve tačke. Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, kao nosilac projekta, podnela je nadležnom ministarstvu zahtev za davanje saglasnosti na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu izgradnje mosta na ovoj lokaciji, sa pristupnim petljama i delom Višnjičke ulice. Ovu studiju izradili su stručnjaci iz Saobraćajnog instituta CIP.
Novi most predviđen je kao deo spoljne magistralne tangente koji treba da poveže Pančevački put i auto-put E75. Planirano je da se građevina nad vodom gradi na oko 2,6 kilometara nizvodno Dunavom od Pančevačkog mosta.
- Most preko Dunava na levoj obali počinjaće sa leve strane puta Beograd - Pančevo i završavaće se na prestoničkoj obali Dunava prelaskom Višnjičke ulice - piše u projektu. - Veza mostovske konstrukcije sa Pančevačkim putem predviđena je preko rampi, projektovanjem denivelisane raskrsnice tipa "detelina", dok je za spajanje sa Višnjičkom planirana denivelisana raskrsnica "poludetelina".
Gradiće se i dva pristupna mora na levoj i desnoj obali Dunava, preko Ade Huje i rukavca. Ukupna dužina mosta sa šest traka u oba pravca, sa biciklističkom i pešačkom stazom biće 3.498 metara, a širina 32,5 metara. Konstrukcija mosta predviđena je kao gredna varijanta u prednapregnutom betonu sa četiri velika raspona nad Dunavom, što je izabrano kao ekonomski najracionalnije rešenje.
Most kod Ade Huje uvršten je u Generalni urbanistički plan Beograda 2003.godine, a od tada početak gradnje najavljivan je nekoliko puta kao alternativa preopterećenom Pančevačkom mostu. Nadležni su govorili da rekonstrukcija "Pančevca" ne može da počne dok se ne izgradi novi most na Dunavu. Biće jedan od sedam prelaza nad rekama čija je gradnja planirana u Beogradu do 2030.
UMIVAJU I "PANČEVAC"
NA PANČEVAČKOM mostu u oktobru prošle godine počela je zamena betonskih ploča na pešačkim stazama na delu prema levoj obali Dunava, a planirano je da se početkom aprila nastave radovi na rekonstrukciji ove deonice. Stručnjaci procenjuju da će rekonstrukcija koštati oko 1.100 evra po metru kvadratnom, a rušenje mosta za sada nije moguće.
Kada bude izgrađen, sa pristupnom saobraćajnicom od petlje "Lasta" na auto-putu, uz povezivanje sa izgrađenim proširenjem na Trošarini, te sa Bulevarom patrijarha Pavla, Beograd će dobiti ono što se pominjalo kao "unutrašnja obilaznica", a u stvari je reč o Spoljnoj magistralnoj tangenti, koja sa banatskom Severnom tangentom čini svojevrsni srednji magistralni prsten glavnog grada.