SRUŠENA POSLEDNJA PREPREKA Deonica od Novog Beograda do Surčina završava se do kraja meseca

Š. MAROVIĆ 10. 03. 2023. u 13:23

POSLEDNjA kuća koja je kočila završetak projekta brze saobraćajnice od Novog Beograda do Surčina konačno je srušena pre dva dana, pa su se radovi odmah intenzivirali, a juče je na gradilištu bio veliki broj radnika i mehanizacije. Pregovori države sa vlasnicima nekoliko objekata trajali su mesecima i konačno je došlo do dogovora, pa se poslednjih 500 metara putnog pravca dužine 7,8 kilometara privodi kraju. Rok za završetak je 31. mart.

Privatna arhiva

Kuće iz kojih vlasnici nisu hteli da se isele više od godinu i po dana nalazile su se u blizini budućeg kružnog toka na Novom Beogradu. Iako je ostatak saobraćajnice odavno završen, nerešeni imovinsko-pravni odnosi u Vinogradskoj ulici kočili su bržu realizaciju samog projekta. Radovi na uređenju magistrale od Surčina do Novog Beograda počeli su u martu 2021. godine. Rok za završetak ulice bio je 18 meseci, pa su rokovi produženi za oko pola godine.

Privatna arhiva

PROMENE Vozila će se na novu saobraćajnicu uključivati iz Vojvođanske ulice

- Ova važna magistrala trebalo bi da se otvori 31. marta, nakon čega će građani tog dela prestonice direktno moći da izađu na auto-put "Miloš Veliki", umesto da idu putem Beograd-Šid, čime će se pravac rasteretiti - rekao je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić. - Kasnije će se graditi veza Ulice Jurija Gagarina direktno ka auto-putu "Miloš Veliki", kao i petlja Jakovo, kod Surčina.

TRI MOSTA I NADVOŽNjAK

NA trasi brze saobraćajnice, koja predstavlja gradsku magistralu, izgrađena su tri mosta, jedan most-kanal i jedan nadvožnjak. Komercijalni ugovor sa kineskom kompanijom "Čajna komjunikejšns konstrakšn kompani Ltd" za izgradnju deonice od Novog Beograda do Surčina, vredan 70,5 miliona dolara, potpisan je u avgustu 2019. godine.

Građani će se na ovu saobraćajnicu uključivati iz Vojvođanske ulice, gde će se nalaziti i kružni tok, a takođe će biti izgrađena i petlja Surčin 1, koja će voditi do centra opštine, ali i do novog nacionalnog stadiona. Zbog toga se ova saobraćajnica po važnosti i gustini saobraćaja u budućnosti već naziva novom Autokomandom.

- Deonicu gradimo u profilu auto-puta, ali je gradska saobraćajnica, na čemu sam insistirao kada je projekat počeo, dok sam obavljao javnu funkciju u Beogradu - rekao je Vesić. - Od oko osam kilometara dužine saobraćajnice izgrađeno je skoro sedam kilometara biciklističke staze i staze za pešake. Na taj način pokazujemo da nam je važna urbana mobilnist. To znači da nije važno sagraditi samo puteve, već i u urbanim područjima omogućiti da se razvija biciklizam, da se koriste i drugi vidovi prevoza.

Gradska magistralna saobraćajnica projektovana je za brzinu kretanja vozila od 80 kilometara na čas. Predviđene su tri trake po smeru, razdelni pojas od pet metara, pešačke staze širine po dva metra i bankine.

Pogledajte više