RADOVI NA KRAKU U JAKOVU TREBA DA KRENU U APRILU: Petlja rasterećuje saobraćaj u Surčinu
IZGRADNjA pristupnih saobraćajnica koje iz Jakova vode na auto-put "Miloš Veliki" počeće kada se 31. marta za saobraćaj otvori deonica brze saobraćajnice od Novog Beograda do Surčina.
Time će oko 50.000 stanovnika Donjeg Srema konačno dobiti izlaz na ovaj bitan pravac, a teretni kamioni konačno će biti izmešteni iz centra Surčina. Izgradnja ovog kraka trebalo je da počne kada i radovi na saobraćajnici Novi Beograd-Surčin, ali se to nije dogodilo.
- Radimo i projektovanje petlje Jakovo, koja će omogućiti za žitelje tog dela da mogu direktno na auto-put - istakao je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran vesić. - Nju je predsednik Vučić obećao građanima kada je nedavno obilazio radove. Upravo će ona značajno rasteretiti saobraćaj u Surčinu, koji je dosta opterećen.
Zbog nepostojanja ovog bitnog kraka, na izlazu iz Vojvođanske ulice, odnosno uključenju na surčinski put svakodnevno se stvaraju ogromne gužve, pa je za prolaz prvih semafora na ovom putnom pravcu potrebno biti strpljiv više od pola sata. Razlog je što ka ovoj saobraćajnici, osim žitelja surčinskih naselja, gravitiraju i meštani Kupinova, Deča i Karlovčića, koji pripadaju opštini Pećinci. Pri izradi glavnog projekta nije bilo planirano nijedno uključenje na krak auto-puta "Miloš Veliki", ali je na insistiranje Surčinaca, posebno predsednika ove lokalne samouprave Stevana Šuše, ono naknadno ucrtano i odobrena je izrada planske dokumentacije.
- Ako na gradilištu bude dovoljan broj radnika, oni bi mogli biti završeni za svega mesec dana - rekao je za "Novosti" predsednik opštine Srčin Stevan Šuša. - Deo šljunka je odavno doteran, tako da je na radnicima samo da prionu na posao. Ukupna dužina putnog pravca, odnosno sva četiri kraka, jeste 1.200 metara. Za njenu izgradnju potrebno je iskoristiti oko 67 ari površine, koji se nalazi u postojećoj zoni auto-puta. Parcele pripadaju opštini i PKB, ali veći deo poseduju privatna lica. Procene nadležnih su da će čitav posao eksproprijacije koštati oko tri miliona evra.
GUŽVE NA SEMAFORIMA
ZBOG nepostojanja ovog bitnog kraka moderne saobraćajnice, na izlazu iz Vojvođanske ulice i uključenju na Surčinski put gotovo svakodnevno se stvaraju ogromne gužve. Nekada je za prolaz prvih semafora na ovom putnom pravcu potrebno biti strpljiv više od pola sata, posebno u jutarnjem i popodnevnom špicu.