KRUŽNI TOK NA MESTU SERVISA "KONČAR": U toku uklanjanje hale nekadašnjeg giganta na početku Novog Beograda

Ш. Маровић 17. 01. 2023. u 11:00

RADNICI i mehanizacija firme koju je angažovao Grad ovih dana ruše velike hale nekadašnjeg giganta, auto-servisa "Rade Končar" na Novom Beogradu, kako bi se u budućnosti na tom mestu našla saobraćajnica i kružni tok koji će spojiti novi Savski most sa ovom opštinom.

Građevinska mašina na Novom Beogradu, Foto N. Skenderija

Trenutno se čisti nekoliko manjih objekata, a i zgrada glavnog pogona uskoro dolazi na red.

Reporteri "Novosti" juče su posetili ovaj plac od 2,5 hektara preko puta Ušća i lokaliteta Staro sajmište i zatekli nekoliko bagera i kamiona koji su uklanjali delove porušenih hala, koje je već nagrizao zub vremena. Na mestu nekadašnje fabrike uskoro će nići moderna mreža puteva i kružnih tokova koja bi trebalo da znatno rasteretiti saobraćaj na najmnogoljudnijoj prestoničkoj opštini. Među najobimnijim radovima na ovom potezu svakako će biti produženje Bulevara Zorana Đinđića, koji će tako biti spojen sa ulicom Vladimira Popovića. Tu će biti izgrađena saobraćajnica koja će spojiti Vladimira Popovića sa Bulevarom Nikole Tesle.

Zoran Grujičić, Foto N. Skenderija

Servis odavno nije ni nalik onome što je bio, ali u jednoj hali još radi 13 radnika, koji još čuvaju sećanje na "Končara".

- Tuga nas uhvati kada vidimo da se ruše hale koje su nas hranile više od četiri decenije - potresno za "Novosti" priča Zoran Grujičić, koji je u firmi "Rade Končar" proveo ceo radni vek.

- Grad je još 2013. godine isplatio novac Akcionarskom društvu "Auto-servis Rade Končar", kako se firma danas zove. Ipak, nisu isplaćene sve hale, a kada će i da li će biti potrebe za njihovim uklanjanjem, niko ne zna. Još 13 nas ostalo je da radi i trenutno popravljamo automobile i održavamo vozila vojnog aerodroma u Batajnici, ali moramo da se selimo, jer će i naša hala brzo biti srušena.

Zoran se sa setom seća vremena kada su ovde na popravku i remont dolazila mnoga vojna vozila, autobusi, kamioni... Pokazuje nam halu motornog odeljenja, koja je imala 23 mehaničara koja su svakog dana radila samo motore.

- Firma se bavila remontom motora, vojnih vozila, građevinskih mašina, sve smo opsluživali - priseća se naš sagovornik.

- U zlatno doba, tokom osamdesetih godina, bilo je 179 zaposlenih. U glavnoj hali, od ukupno njih 16, u trenutku je znalo da bude i 12 autobusa, koje smo radili u istom trenutku.

Unutrašnjost objekta, Foto N. Skenderija

Postojali su limarski i motorni pogon, putničko-motorni i teretno-motorni pogon. Na primer, farbarija je imala čak 37 farbara. Radili smo za vojsku i u jednom cugu morali smo da uradimo osam FAP kamiona. Dogovor je bio da za mesec dana mora sve da bude ofarbano.

Osim "Končara", očekuje se da i ostali objekati u blizini budu uklonjeni. Rešavanjem ovog problema stiču se i uslovi za dugoočekivanu izgradnju pristupnih saobraćajnica novom savskom mostu, koji bi trebalo da počne da se gradi ove godine. Za te potrebe Skupština Srbije usvojila je Zakon o potvrđivanju ugovora o kreditu u iznosu od 80 miliona evra za uklanjanje Starog savskog mosta i izgradnju novog.

DVA KRAKA

PREMA ranijim planovima, na raskrsnici Zemunskog puta, kojim sada saobraćaju tramvaji, kada siđu sa Starog savskog mosta i Ulice Vladimira Popovića, u planu je izgradnja kružnog toka.

Odavde će se graditi krak koji će voditi ka Ušću, odnosno Bulevaru Mihajla Pupina.

Drugi krak napraviće se do Bulevara Zorana Đinđića, koji će biti praktično produžen skoro do savske obale.

Pogledajte više