ZELENI VENAC SAMO PROLAZNA STANICA: Izmeštanje okretnice iz centra planira se već nekoliko godina
REKONSTRUKCIJA zgrade bivše Beobanke na Zelenom vencu, koja bi trebalo da postane umetnički centar, sudeći po najavama nadležnih, značiće i izmeštanje okretnice gradskog prevoza u ovom delu prestonice, o čemu se priča od 2015. godine.
Namera gradskih vlasti je da se raspiše tender za rekonstrukciju celog poteza, koji bi postao novi urbani džep prestonice.
- Planirali smo da Beograd istovremeno sa rekonstrukcijom ove zgrade iseli okretnicu autobusa u skladu sa planom o izmeštanju svih autobuskih okretnica u centru grada i raspiše tender za rekonstrukciju vidikovca koji je sada zauzet bespravnim objektima i da tu bude urbani džep - napisao je Goran Vesić, ministar građevine, saobraćaja i infrasturkture.
Kada je, pre sedam godina, Grad prvi predstavio plan promena prestoničkog javnog prevoza, osnovna ideja je bila da se rasterete ili izmeste centralne okretnice - Studentski trg, Trg republike i Zeleni venac. Rasterećenje Trga republike počelo je u leto 2016, kada su linije 27E, 35 i 43 dobile nove početne stanice kod Brankovog mosta, ali je ubrzo 43 vraćena na staro. Dve okretnice iz strogog centra trebalo bi da se "presele" u Dunavsku ulicu.
Popularni "Zelenjak" je, svakako, jedno od najopterećenijih čvorišta u gradu, ali i najhaotičnijih i najružnijih centralnih tačaka, sa koje polazi više od deset linija gradskog prevoza. Za ovaj terminus nije predloženo potpuno ukidanje kao okretnice, već drastično smanjenje broja linija i pretvaranje u prolaznu stanicu. Predlozi su bili da se pojedine linije preusmere ka drugim okretnicama, produži im se ili skrati trasa, a da neke budu potpuno ukinute. "Brisanje" sa spiska odnosilo bi se na linije 53, 56, 56L, 67, 68 i 704, ali bi većina njih dobila alternative produžavanjem ili preusmeravanjem trasa drugih autobusa. Tadašnji predlozi podrazumevali su da linija 84 poveže Mirijevo 4 i Novu Galeniku, da nova trasa autobusa 60 bude Viline vode - Zvezdara 2, a 707 Ušće - Zemun Polje. Prema tom planu, Zeleni venac ostao je okretnica za linije 15, 71, 72, 75 i 706.
NOVI BEOGRAD KAO REŠENjE
Iako se već godinama priča o izmeštanju "Zelenjaka" van centra grada, niikada nije konkretno navedena lokacija gde bi bila nova okretnica.
Nezvanično je pominjan Novi Beograd, Blok 20, ali stručnjaci za javni gradski saobraćaj smatraju da to nije dobra solucije jer bi dovela do još većeg opterećenja mostova, na kojima je u vreme jutaranjih i podnevnih špiceva kolaps.