VOZAČI ZABRINUTI: Brankov most nije osvetljen maksimalno
IAKO je javna rasveta zamenjena na jednom delu Brankovog mosta, sugrađani su očekivali da će posle radova ovom važnom saobraćajnicom kada padne mrak prolaziti svojim vozilima mnogo bezbednije i lakše.
Međutim, na jednom delu prelaza preko Save postoji "rupa" na kojoj bandere ne bacaju dovoljno svetlosti, pa vozači moraju da obrate više pažnje. Nadležni objašnjavaju da im je rok za završetak posla odložila specifična konstrukcija mosta, pa će Beograđani morati da se strpe još neko vreme da most zasvetli punim sjajem.
Leva, brza traka na mostu bila je zatvorena u prethodnom periodu. Vozači su se nadali da će dobiti bolje osvetljenje. Međutim, kada su radnici napustili Brankov most, ostalo je 15 novih svetiljki, ali i mrak na jednom delu mosta.
- Ni ove nove bandere i sijalice ne bacaju dovoljno svetlosti, a onda ima i taj jedan deo puta koji je u mraku - požalio se jedan beogradski vozač.
- Svi smo se nadali da će biti mnogo lakše da se prođe ovaj deo mosta, ali nije tako. Moramo mnogo više pažnje da obratimo dok prolazimo ovim delom. Ko zna šta će biti kada krenu sneg i mraz, moraćemo da milimo ovim delom puta, jer kolovoz nije dovoljno osvetljen.
Beograđani su se žalili i Agenciji za bezbednost saobraćaja, a iz ove ustanove apeluju na građane da budu koncentrisani za volanom, drže odstojanje i da im osvetljenje ne odvlači pažnju tokom vožnje.
- Najčešća opasnost na mostu je zbog klizavog kolovoza usled kondenzacije od reke.
Analizom nekih podataka, konkretno za Brankov most, nismo našli značajnije podatke za saobraćajne nezgode koje su se desile zbog osvetljenja - rekao je za RTS Milan Ilić iz Agencije za bezbednost saobraćaja.
Građani su izuzetno osetljivi kada nema svetla na mostovima i revnosno ovo prijavljuju nadležnima. O Brankovom mostu, Gazeli i Pupinovom mostu brine JKP "Javno osvetljenje", pa su tako oni tokom ove godine dobijali žalbe građana o kvarovima na instalacijama na pristupnim putevima i mostovima.
Kako su nam u ovom preduzeću rekli pre par meseci, često se susreću i sa krađom instalacija, što uzrokuje mrak na pojedinim prelazima preko reka.
- U proteklih nekoliko godina najviše intervencija smo imali na mostovima na kojima se postavlja dekorativno ili svečano osvetljenje, tačnije na Brankovom mostu - rekli su u JKP "Javno osvetljenje".
- Veliki problem su i krađe instalacione opreme javnog osvetljenja iako ona nema veliku materijalnu vrednost. Ovakve situacije mogu prouzrokovati velike probleme, jer su bezbednost i sigurnost svih učesnika u saobraćaju izuzetno ugrožene.
Krađe instalacija su razlog što je ovo preduzeće postavljalo jeftinije kablove i adaptiralo ih na drugačije načine, kako bi sprečili da ih neko uzme i ostavi neki prestonički most u mraku.
SANACIJA ČELIČNIH DELOVA
PRE nedelju dana radnici su završili posao na Brankovom mostu, a kako su najavili nadležni iz Grada, u toku naredne godine biće nastavljeni uređenje i sanacija čelične konstrukcije.
Poslednja rekonstrukcija Brankovog mosta urađena je pre četiri godine i bila je vredna 210 miliona dinara. Tada je metalna konstrukcija bila ojačana sa 350 tona novog čelika.